Eija-Riitta Korhola Levottomia ajatuksia jäsennellysti

Kaikki blogit puheenaiheesta Keski-Suomi

Idän piraatti nousee eduskuntaan!

 

Kun Ameriikoissa kuka tahansa tekee mitä tahansa, hän on Suomeen palattuaan syvästi arvostettu guru.

Kun joku on opiskellut tai peräti työskennellyt Harvardin yliopistossa, hän on Suomessa monta päätä ylempänä kaikkia muita akateemisia kuolevaisia.

Ahtisaari ansioitui Pakistanissa, Tansaniassa ja Namibiassa Suomen presidentiksi.

Keski-Suomi - Suomen hienoin maakunta!

 

Synnyinseutuaan ei voi valita. Minulla annettiin Satakunta. Siellä kävin koulut ja armeijan.

 

Opiskelin Tampereen yliopistossa. Sen valitsin. Puolisen vuotta kului Varsinais-Suomessakin.

 

Työpaikan sain myös valita. Ensimmäinen oli kunnallishallinnossa Satakunnassa. Kunnanjohtajan tehtävät kovin nuorena.

 

Sitten vallitsin Keski-Suomen. Jälleen samoja töitä. Runsaat 10 vuotta kuntapalvelua. 

 

Keski-Suomen edunvalvontaan tarvitaan muskeleita

Maakunta- ja sote-uudistuksen toteutumisessa on yhä monta mutkaa edessä. Tuoreen perustuslakivaliokunnan lausunnon perusteella hanke on mahdollista vielä toteuttaa, kunhan tarvittavat korjaukset tehdään.

Toivottavaa on, että useita vuosia kaivattu uudistus vihdoin valmistuu. Keski-Suomen kannalta uudistus tulee enemmän kuin tarpeeseen.

Biotalouspuheet menivät metsään

Vihreiden puheenjohtaja Touko Aalto linjasi puoluekokouspuheessaan keskustalaisen biotaloushuuman olevan turmiollinen tie suomalaiselle luonnolle.

Aalto myös totesi, että: ”Ei ole järkeä kasvattaa metsää vuosikymmenet ja hukata hiilivarastot yksinomaan polttamalla tai bulkkibiotalouden tuotteisiin.”

Vihreiden puoluekokouksessa esitetyt puheet ovat outoa populismia Aallolta. Biotalous on vahvasti tulevaisuuden ala, josta hyötyy niin Keski-Suomi kuin myös koko maamme.

Kesk. isuomalainen Today

Blogini otsikossa ei ole kirjoitusvirhettä. Jos joku ei tunne Russia Today -uutiskanavaa niin linkistä lukemaan mitä Wikipedia siitä sanoo - oma kokemukseni on samanlainen. Jos joku ei tiedä kokemustani sanomalehti ja mediakonserni Keskisuomalaisesta niin linkistä lukaisemaan mitä blogissani siitä ja valtamediasta joku aika sitten kirjoitin.

Sivistyskaupunki ansaitsee vetovoimaiset lukiot

Jyväskylässä on käyty värikästä keskustelua 2. asteen koulutuksen järjestämisestä kohta kymmenen vuotta. Korpilahden, Jyväskylän maalaiskunnan ja Jyväskylän kaupungin yhdistyessä vuoden 2009 alusta päädyttiin ratkaisuun, missä lukiokoulutuksen järjestäminen siirrettiin Jyväskylän koulutuskuntayhtymälle.

Jyrkkä ei Soldiers of Odinille

Keskisuomalainen uutisoi, kuinka: ”Keski-Suomen Perussuomalaiset nuoret ovat osa lauantaina (Jyväskylän) Lounaispuistossa järjestettävää Suomi – Yhteinen asiamme –tapahtumaa.”

En tiedä onko Keski-Suomen PS-nuorilta pettänyt tilannetaju pahan kerran, vai ovatko he tietoisesti läsnäolollaan tukemassa muukalaisvastaista Soldiers of Odinia ja sen toimintaa?

Hallitukselta täystyrmäys Keski-Suomen infrahankkeille

Eilisessä kehysriihessä hallitus teki merkittäviä panostuksia tie- ja raideliikenne hankkeisiin. Väylähankkeet, valtatiet 4, 5 ja 12, kaksoisraide Luumäen-Imatran välillä sekä Raide-Jokeri, Tampereen raitiovaunuliikenne ja nopea junayhteys Turun ja Helsingin välillä palvelevat ennen kaikkea teollisuutta ja työllisyyttä, mutta vahvistavat samalla kaupunkiseutujen kehitystä.

Perkele, Lappi ja Keski-Suomi

Perkele vei KEPn, KOKn ja PERSn vuorelle ja sanoi: Tämän maan, sen kunnat, yliopistot, seurakunnat ja kaiken vallan ja herrauden annan teille, jos kumarratte minua. Siitä asti ne ovat olleet sen edessä rähmällään langenneina maahan. Ne ovat takoneet aurat miekoiksi sekä leikanneet yhteiskunnan moraalia ja riistäneet syntymättömiltä, lapsilta, koululaisilta, opiskelijoilta, työllisiltä, työttömiltä, sairailta, vammaisilta ja eläkeläisiltä.  

 

Miksi linja-autoverkostoa revitään pois?

LINJA-AUTOLIIKENNE LOPPUU

Reilu vuosi sitten Multialta Keuruulle ja takaisin pääsi  linja-autolla pari kertaa päivässä. Nyt ei pääse kertaakaan. Kerran viikossa kulkee Tampere - Karstula pikavuoro kunnan läpi.

Kun toisinaan käytin bussia Multian ja Keuruun välillä, en voi sanoa, että siellä olisi mitään tungosta ollut, mutta muutamia ihmisiä kuitenkin. 

Tietysti sanotaan heti, että liikenne oli kannattamatonta ja, että siellä, missä ei ole joukkoja ei kannata joukkoliikennettä pitää. Ei mene läpi.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset

Julkaise syötteitä