Eija-Riitta Korhola, meppi Levottomia ajatuksia jäsennellysti

Miksi vaikutusvallasta täytyy puhua - kaiken uhallakin

Meppikollegani ovat havainneet mainoskampanjani, jossa viitataan skandaalimaiseen seikkaan, vaikutusvaltaan. On ymmärrettävää, että se antaa aiheen pohtia, mistä nyt tuulee. Se herättää kaksikin kysymystä. Onko väite edes totta? Ja vaikka olisi, eikö vaatimattomuus kaunistaisi enemmän.

Elämässä kyllä, politiikassa – no jaa. Tämä on kummallista peliä, jossa eri taktiikoin, erilaisin kierreliikkein ja kiertoilmaisuin näytään pyrkivän samaan maaliin.

Omasta kampanjalauseestani tunnustan auliisti, että kyse ei ole erinomaisuudestani tai henkilökohtaisista ominaisuuksistani vaan pelkästä matematiikasta. Minulla ei ole mitään syytä puhua etevämmyydestä, osaamisesta tai karismasta. Isoin ryhmä, mahdollisimman lainsäädännölliset valiokunnat, luottamustehtävät ja pitkä kokemus yhdistettynä tilastoahkeruuteen antaa hyvän pelipaikan. Toivon voivani käyttää sen viisaasti Suomen hyväksi. Ei vaikutusvalta mikään itseisarvo ole, ellei sitä käytä hyviin asioihin. Ahkeruus puolestaan tarkoittaa osin tilastoissakin näkyviä tekoja: vaikkapa päätöslauselmien määrää, puheita, kirjallisia kysymyksiä tai muutosesityksiä. Eivät ne teot ole riittävä ehto vaikuttamiselle mutta ei niitä ilmankaan voi tuloksia tulla.

Tarvitseeko tällaista sitten sanoa? Ehkäpä tarvitsee, sillä europolitiikan lainalaisuudet ja pelisäännöt tunnetaan hyvin huonosti. Ehkäpä tarvitsee, jotta julkkisten ympärille jähmettyneeseen vaalikeskusteluun saisi yhden olennaisen elementin lisää: emme me ole siellä itseämme vaan tuloksia varten, ja tuloksia on vaikea saada ilman hyviä pelipaikkoja. Kaksi isointa poliittista ryhmää antavat siihen luonnollisesti parhaan sauman.

Se joka on opiskellut filosofian alkeita, muistaa ehkä Karl Popperin jalostaman fallibilismin. Se on tieteenfilosofinen teoria, jonka mukaan mitään teoriaa tai faktaa ei voida todistaa lopullisesti oikeaksi, koska tiede kehittyy koko ajan. Tieteellisen tiedon kriteeri täytyykin hakea muualta: väitelauseen tieteellisyyden ehto on, että sillä on falsifikaatiokriteeri, eli että se voidaan joissain olosuhteissa osoittaa vääräksi. Väite "Keijukaiset terhentelevät näkymättömässä avaruudessa" ei ole tieteellinen lause, koska ei ole mitään olosuhteita, joissa pääsisimme kumoamaan sen - lause vain lilluu omassa todellisuudessaan, kritiikiltä suojattuna.

Popper uskoi, ettei mitään teoriaa voi siksi lopullisesti täysin todistaa mutta sen sijaan teorioita voidaan kumota, ja näin tiede edistyy. Lähestymme totuutta virheistä oppimisen kautta. Täten tulisi luottaa ainoastaan teorioihin, jotka ovat ainakin periaatteessa kumottavissa. Jos ne kestävät kritiikin, ne ikään kuin "korroboroituvat".

Yritän samaa politiikan puolella. Mainoslauseellani on aivan selvä falsifikaatiokriteeri. Jos joku kollega on sitä mieltä, että vaikutusvaltani on vähäisempää kuin hänen, hän on tervetullut ilmaisemaan sen.

Ja ytimeen: Olen paljon pohtinut, mistä valta voisi saada oikeutuksensa. En näe muuta oikeutusta kuin että se jolla valtaa on, käyttää sitä muiden palveluun, heikoimpia unohtamatta. Tämän kysymyksen edessä on itse kunkin käytävä tärkein pohdinta.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

Käyttäjän petrihonkanen kuva

ERK:

"Toivon voivani käyttää sen viisaasti Suomen hyväksi."

Please, älä kerro tekeväsi mitään Suomen eteen. Se ei pidä paikkaasi. Teet asioita JOIDENKIN suomalaisten eteen. Ajatus kansakunnista kollektiiveina, joiden hyväksi muka toimitaan on nationalismia.

Yksilöt ovat ihan eri juttu. Itse olen syntyperäinen suomalainen, enkä kaipaa enää yhtään ydinvoimalaa. En kaipaa äskettäin kaatuneen pörssitalouden arvoihin perustuvaa talouskasvua. Enkä kaipaa sinua euroopan parlamenttiin, koska et puolusta juuri mitään niistä arvoista, joita itse kannatan. Itselläni on paljon enemmän yhteistä niiden eurooppalaisten vihreiden kanssa, jotka ajavat ilmastonmuutosten pysäyttämistä, laman vihreää torjuntaa ja suvaitsevaisuutta.

Käyttäjän eijariitta kuva

Olen eri mieltä. Ympäristölainsäädännössä tulee usein tilanne, jossa kokee tarpeen toimia nimenomaan Suomen eteen. Se tarkoittaa sitä, että direktiiviä voitaisiin soveltaa maassa, jossa on hyvin erilaiset olosuhteet kuin Keski-Euroopassa: pitkät välimatkat, harvaan asuttu, kylmä maa. On siis muistutettava näistä seikoista, jotta se toimisi ympäristöystävällisesti Suomen oloissa.

"Jos joku kollega on sitä mieltä, että vaikutusvaltani on vähäisempää kuin hänen, hän on tervetullut ilmaisemaan sen".

Odottavat katseet kääntyvät tälläkin areenalla viimeaikoina näkyvästi kollegojaan arvostelleeseen persoonaan.

Turhaa olet pohdiskellut selvää asiaa. Vastuu oikeuttaa vallan

"vanha viidakon sanonta"

Käyttäjän petrihonkanen kuva

2.

"Ympäristölainsäädännössä tulee usein tilanne, jossa kokee tarpeen toimia nimenomaan Suomen eteen."

Voitko mainita joitain esimerkkejä?

Käyttäjän eijariitta kuva

Vuonna 2005 voimaan astunut päästökauppa esimerkiksi rankaisi suotta parasta suoriutujaa ja pani meitä maksamaan kahteen kertaan vain siksi että pelisäännöt ovat huonot. Samoin se suotta rankaisi yhdistettyä sähkön ja lämmön tuotantoa kohtuuttomasti kun siinä ei ollut tarpeeksi raffinoituja instrumentteja tunnistamaan suomalaisen käytännön ympäristöarvoa.

Ei tarvitse olla mikään Einstein, kun tajuaa, että Korholan kampanja floppaa todella pahasti.
Useilla keskustelupalstoilla ihmiset ovat todella ihmeissään kampanjan teemoista ja itsekehuista. Ne ei mene oikein käsi kädessä mm. muutaman videon kanssa, missä Korholan todellinen osaaminen tulee hyvin esille!

Myös uskovaisten äänten kalastelu, aina ennen vaaleja on lähinnä huvittavaa. Tämä ryhmä lähinnä ihmettelee sitä, että missä Korhola on ollut viimeiset viisi vuotta? No, vaalien alla täytyy olla taas kaikkien kaveri!

Käyttäjän petrihonkanen kuva

6.

Vastustat siis päästökauppaa siksi, että se ei ole Suomen etujen mukaista? Omasta mielestäni SUOMELLA ei tässä asiassa ole mitään omaa etua. On vain teollisuuden etu ja niiden etu, jotka ovat huolissaan maapallon tulevaisuudesta.

Mitä tulee yhdistettyyn sähkön- ja lämmöntuotantoon - joka on ilmastollisesti parempi ratkaisu kuin monet muut - puolustit siis sitä nimenomaan SUOMEN edun näkökulmasta. Et siis siksi, että se on YLEISESTI ympäristöystävällisempi kuin esim. erillinen sähkön- ja lämmöntuotanto. Kyllähän Euroopassa lämmitetään muuallakin kuin Suomessa.

Olit aika heikko esitys Arja Alhoa vastaan, Alhoa joka yleensä on helppo vastus. Takeltelit ja olit aika pihalla asioista.

Ikävä sanoa, että olet tyypillinen nykyajan mediapolitiikko jolla on hyvä suhteet mediaan mm. naistenlehtiin ja iltapäivälehtiin, mutta sitten kun tule oikeita asioita vastaan olet tyhjä tynnyri.

Toki varmaan pärjäät koska naistenlehdet antavat sulle tilaa ja jos ei muu auta niin voit alkaa leikkiä "naismarttyyria".

Käyttäjän grohn kuva

Korhola: "Se joka on opiskellut filosofian alkeita, muistaa ehkä Karl Popperin jalostaman fallibilismin. Se on tieteenfilosofinen teoria, jonka mukaan mitään teoriaa tai faktaa ei voida todistaa lopullisesti oikeaksi, koska tiede kehittyy koko ajan."

Ei se noin mene. Kumoamistapojen kehittymisestä tuo johtuu.

Mutta sitä ihmnettelen, että halveksi suomalaisten kuluttajien oikeuksia.

Käyttäjän roskanpoimija kuva

#9. Nyt Viisas mies on tainnut itse keksiä nimensä.
Käypä keskustelemassa esim. lauantaina aamupäivällä Eija-Riitan kanssa Tikkurilan Prisman edustalla henkilökohtaisesti valitsemastasi aiheesta.
Oen varma, että sen jälkeen et kirjoittaisi kuten nyt!

On tietenkin niin, että kaikki, jotka eivät ole liberaaleja tai fundamentalistisista poliittisista piireistä aikuisiksi kasvavia tai niistä pois pyrkiviä eivät ole lukeneet Popperia, joka on jonkinlainen helppolukuinen suosiksi, mutta yritetään talonpojattomalla erikaupunkijärkevyydellä.

Eija-Riitta Korhola:"Meppikollegani ovat havainneet mainoskampanjani, jossa viitataan skandaalimaiseen seikkaan, vaikutusvaltaan. On ymmärrettävää, että se antaa aiheen pohtia, mistä nyt tuulee. Se herättää kaksikin kysymystä. Onko väite edes totta? Ja vaikka olisi, eikö vaatimattomuus kaunistaisi enemmän."

* Kyse on lähinnä siitä, että politiikka on joukkuepeli, hieman jalkapallon tapaan. Se, että yksi julistautuu vaikutusvaltaisemmaksi kuin muut, herättää kysymyksen, miten tuo vaikutusvalta mitataan. Onko kyseessä paras maalintekijä, surkein oman maalin tekijä, paras torjuja tai pelinrakentaja ja syöttelevä tukimies. Ei vaadi paljoa ymmärrystä julistautua yksipuolisesti parhaaksi. Upseerikokelas Outi Siimes, jota ei koskaan uskallettu hyväksyä kadettikouluun siksi, että hän oli poliitikko, meni iltapäivälehtiin sanomaan, että "hän ei lähtisi asetovereidensa kanssa sotaan". Tuo lausunto yllätti entiset upseerioppilaat, kunnes sotilaskunniansa vuoksi kertoivat, millainen marsseilta kasarmille kannettava tapaus Outi Siimes itse (hentona tyttönä) oli. Politiikassa on samanlainen etiketti. Jokaista kaikkia muita halveksivat irtiotto herättää hämmennystä, koska vaaditaan jonkinlainen ryhmäpäätös ennen kuin annetaan sakinhivutus, jota veneenkeikuttaja ei unohda. Naisilla on kuitenkin maailmankuva pienempi, lähinnä yhteen bestikseen ja puolisoon rajoittuva. Tämä on sama asia riippumatta siitä, miten sivistynut nainen paperilla on. Helena Tornberg on edelleen ruustinna, Päivi Lipponen on edelleen pelätyn ja arvovaltaisen hänen hirmuisuutensa puoliso, joka melko kömpelösti ja mekaanisesti kaivelee Väinö Leskisen aikaisia teemoja maataloudesta esille sekä puolisonsa Venäjän vastaisia teemoja asevelisosialidemokraatteihin vedoten. Jos Päivi Lipponen ei olisi perimältään kokoomuslaisesta yrittäjäperheestä, hän osaisi käsitellä punamulta taitavammin, mutta poliittinen perimä puuttuu. Eija-Riitta Korhola lienee kiistatta Suomen vaikutusvaltaisin oksennuspussien keräiljä, mutta muut viiteryhmät vaatinevat lisätodistamista. Kimmo Kiljunen puolestaan on tunnetuin vaalitarkkailija. Vaikutusvallasta kuitenkin kertoo jotain se, että SAK nimittää imagon vuoksi ennemmin varapuheenjohtajaksi oikeistokokoomuslaisen kirkkoruhtinaan kuin turhautuneen totisen toverin.

Eija-Riitta Korhola:"Elämässä kyllä, politiikassa – no jaa. Tämä on kummallista peliä, jossa eri taktiikoin, erilaisin kierreliikkein ja kiertoilmaisuin näytään pyrkivän samaan maaliin."

* Politiikka on myös taitopeli. Jokainen runnominen tuottaa mustelmia ja katkoo verisuonia. Edullisinta olisi kiivetä puolison varassa tai jossain nosteessa. Pyrky on aitoa politiikkaa, mutta se pitäisi tehdä niin, ettei tyhmempi sitä heti huomaa.

Eija-Riitta Korhola:"Omasta kampanjalauseestani tunnustan auliisti, että kyse ei ole erinomaisuudestani tai henkilökohtaisista ominaisuuksistani vaan pelkästä matematiikasta."

* Mikä on Eija-Riitta Korholan lukion kolmannen luokan pitkän matematiikan arvosana ja ylioppilastodistuksen arvonsana? Onko se pitkästä vai lyhyestä matematiikasta?

Eija-Riitta Korhola:"Minulla ei ole mitään syytä puhua etevämmyydestä, osaamisesta tai karismasta. Isoin ryhmä, mahdollisimman lainsäädännölliset valiokunnat, luottamustehtävät ja pitkä kokemus yhdistettynä tilastoahkeruuteen antaa hyvän pelipaikan."

* Juuri tuohon "suureen ja mahtavaan" vetoavat kaikki keskinkertaiset sosialidemokraatit alkaen Arja Alhosta ja päättyen Lasse Lehtiseen. Ylivoimatekijöillä kehuminen ei ole relevanttia, koska suuret ryhmät pakottavat tahtoonsa tehden alueellisen vähemmistön ja periferian puolustamisen hankalaksi. Suuressa ryhmässä ei pääse eteenpäin, ellei liity Suomi-syöjiin. Logiikka on sama kuin Otto-Wille Kuusisella NKP:ssä.

Eija-Riitta Korhola:"Toivon voivani käyttää sen viisaasti Suomen hyväksi. Ei vaikutusvalta mikään itseisarvo ole, ellei sitä käytä hyviin asioihin. Ahkeruus puolestaan tarkoittaa osin tilastoissakin näkyviä tekoja: vaikkapa päätöslauselmien määrää, puheita, kirjallisia kysymyksiä tai muutosesityksiä. Eivät ne teot ole riittävä ehto vaikuttamiselle mutta ei niitä ilmankaan voi tuloksia tulla."

* Lasse Lehtisen mielestä Esko-Seppäsen ja Kyösti Virrankosken aktiivisuus on turhaa, koska hän keskittyy "suhteisiin". Hänellä ei ole mahdollisuutta muka olla ahkera, koska hän hoitaa arvokkaita suhteita. Kukaan ei paljasta Lasse Lehtisen peliä, koska lähes kaikki mepit ovat yhtä turhia. Loppujen lopuksi suuri osa poliitikoista on elättejä, jotka jatkavat arvotonta näytelmäänsä harhaanjohtaen tarpeellisuudestaan äänestäjiä ja veronmaksajia.

Eija-Riitta Korhola:"Tarvitseeko tällaista sitten sanoa? Ehkäpä tarvitsee, sillä europolitiikan lainalaisuudet ja pelisäännöt tunnetaan hyvin huonosti."

* Euroasiaa voisi kertoa muutoinkin kuin kerran viidessä vuodessa ja puoli vuotta ennen vaaleja.

Eija-Riitta Korhola:"Ehkäpä tarvitsee, jotta julkkisten ympärille jähmettyneeseen vaalikeskusteluun saisi yhden olennaisen elementin lisää: emme me ole siellä itseämme vaan tuloksia varten, ja tuloksia on vaikea saada ilman hyviä pelipaikkoja. Kaksi isointa poliittista ryhmää antavat siihen luonnollisesti parhaan sauman."

* Olisiko mitään, jos lopetettaisiin se direktiivitehtailu ja annettaisiin osa asioista 27 jäsenvaltion parlamentille. Yksi tärkeä osa tässä on itälaajenemisen jatkaminen sekä Lissabonin sopimuksesta kieltäytyminne. Näin Euroopan unioni säilyisi valtioliittona eikä muuttuisi liittovaltioksi, jossa Keski-Euroopan 200 000 000 - 300 000 000 sosialidemokraattia ja kokoomuslaista alkavat enemmistöpäätöksin päättämään alueellisten, toimialallisten jne. vähemmistöjen puolesta. Ainoa järkimies tässä kehityksessä on Ari Vatanen, joka ajaa maatalousriskeistä huolimatta Ukrainan EU-jäsenyyttä: jopa ilman NATO-jäsenyyttä, jolloin moni asia vakautuisi.

Eija-Riitta Korhola:"Se joka on opiskellut filosofian alkeita, muistaa ehkä Karl Popperin jalostaman fallibilismin. Se on tieteenfilosofinen teoria, jonka mukaan mitään teoriaa tai faktaa ei voida todistaa lopullisesti oikeaksi, koska tiede kehittyy koko ajan."

* Onko tässä jotain uutta? Maapallo oli pannukakku, kunnes joku todisti sen palloksi. Evoluutioteoriaa pidetään oikeana siksi, että kritiikki sen aukoista kiistetään. Monetarismia pidetään oikeana oppina siksi, että uskotaan, että se johtaa tekniseen kehitykseen eikä alueelliseen tyhjäkäyntiin jne. jne. Politiikassa kyse on uskosta. Usko on lujaa luottamusta siihen, mitä toivotaan ja ojentautumista sen mukaan, mikä ei näy. Ihmisellä on kaksi vaihtoehtoa: joko hän on eurososialidemokraatti tai suomalainen. Moni kokoomuslainen on eurososialidemokraatti.

Eija-Riitta Korhola:"Tieteellisen tiedon kriteeri täytyykin hakea muualta: väitelauseen tieteellisyyden ehto on, että sillä on falsifikaatiokriteeri, eli että se voidaan joissain olosuhteissa osoittaa vääräksi."

* Teoria, joka jo nyt kyetään osoittamaan vääräksi, ei ole teoria. Teoria, joka todennäkösesti pystytään lähitulevaisuudessa osoittamaan vääräksi, ei ole Teoria, vaan yksi monista kilpailevista.

Eija-Riitta Korhola:"Väite ”Keijukaiset terhentelevät näkymättömässä avaruudessa” ei ole tieteellinen lause, koska ei ole mitään olosuhteita, joissa pääsisimme kumoamaan sen - lause vain lilluu omassa todellisuudessaan, kritiikiltä suojattuna."

* Väite on tieteellinen lause sikäli, että voidaan väittää, että ei ole (vielä) todistettu, että näin on. Väitettä ei voida pitää ainakaan vielä voimassa olevana teoriana.

Eija-Riitta Korhola:"Popper uskoi, ettei mitään teoriaa voi siksi lopullisesti täysin todistaa mutta sen sijaan teorioita voidaan kumota, ja näin tiede edistyy."

* Mitä Popper siis sanoi uutta, mikä ei olisi ollut itsestään selvää jo aikaisemmin?

Eija-Riitta Korhola:"Lähestymme totuutta virheistä oppimisen kautta. Täten tulisi luottaa ainoastaan teorioihin, jotka ovat ainakin periaatteessa kumottavissa. Jos ne kestävät kritiikin, ne ikään kuin ”korroboroituvat”."

* Venäjän kielessä on kaksi totuutta: maallinen pravda ja henkistynyt taivaallinen istina ("taivaan tosi"). Minusta on epätieteellistä puhua totuudesta moraalisena arvona, koska se on eettinen kategoria. Tiede - ainakin oikea luonnontiede - on aina materialistista, objektiivista, arvotonta ja armotonta.

Eija-Riitta Korhola:"Yritän samaa politiikan puolella. Mainoslauseellani on aivan selvä falsifikaatiokriteeri. Jos joku kollega on sitä mieltä, että vaikutusvaltani on vähäisempää kuin hänen, hän on tervetullut ilmaisemaan sen."

* Tuota sanotaan juridiikassa käännetyksi todistustaakaksi, mitä ei suosita sen vaarallisuuden vuoksi. Käännetty todistustaakka tekee epäillystä automaattisesti syyllisen. Ei hyvä. Meillä on 214 Euroopan parlamentin ehdokasta, joista jokaisella on todistustaakka todistaa olevansa hyvä ihminen ja edes välttävästi hääppönen.

Eija-Riitta Korhola:"Ja ytimeen: Olen paljon pohtinut, mistä valta voisi saada oikeutuksensa. En näe muuta oikeutusta kuin että se jolla valtaa on, käyttää sitä muiden palveluun, heikoimpia unohtamatta. Tämän kysymyksen edessä on itse kunkin käytävä tärkein pohdinta."

* Jos heikon ihmisen asema aivan oikeasti kiinnostaa niin milksi Eija-Riitta Korhola on sitten Kokoomuksessa? Eikö omantunnon ääntä voi toteuttaa paremmin vaikka uskovaisten piirissä Suomen Kristillisdemokraateissa tai maallisten kommunistien ja sosialidemokraattien luona? En usko, että Päivi Räsänen ja fundamentalistit ovat todellinen este.

Käyttäjän eijariitta kuva

Olen kaikkien kanssa ihan samaa mieltä että debattini Alhon kanssa oli surkea. Olin väsynyt ja ponneton viikkojen univelan vuoksi, ja olen etenkin aamuisin sitä. Minua oikeasti nolotti etten jaksanut muistaa miten äänestin - tai että sen muistaminen kesti niin kauan. Virheiden antaminen anteeksi itselleen on muutenkin vaikeaa, saati sitten silloin kun sen tekee julkisesti. Mutta ei auta, huonoihin väleihin itsensä kanssa joutuminen ei auta asiaa.

Nevalle. Ei omatunnon ääntä voinut toteuttaa paremmin krideissä. Siinä vaiheessa kun puolue salli eduskuntavaaleissa 2003 vaalimainonnassa Jumalan mielipiteeseen vetoamisen, minä tein lähtöpäätökseni. Se on hyvin dokumentoitu kotisivuillani, jossa jo puhun asiasta puoluevaltuustolle huhtikuussa 2003. Elokuussa 2003 sitten lopullisesti lähdin.

Käyttäjän jussina kuva

Eija-Riitta on päästökaupan(kin) suhteen aivan oikeassa.

Sitäpaitsi päästökauppa on siinäkin mielessä surkea keksintö, että se ei suojele ympäristöä saastumiselta vaan vie esimerkiksi Suomesta työpaikkoja esimerkiksi Kiinaan.

Miksi Jumalaan ei saa vedota, jos Jumalaan uskoo? Vetoavathan markkinauskoisetkin markkinatalouteen ja sosialidemokraatit tieteelliseen maailmankatsomukseen ja sosialismiin sekä isänmaalliset kansallishenkeen!

Minusta tuntuu, että FL Korhola on hieman aliarvioinut VTT Alhon, joka ei ole poliittinen nero, koska on sosialidemokraatti ja joutuu puoluekurin vuoksi sitoutumaan vaikka Lipposen fascistiseen sotapolitiikkaan tai sitten ainakin SAK:n junttapäätöksiin, jolloin hänen luontainen nerokkuutensa ei pääse esille.

Jos tarkoituksena on känätä jonkin sosialidemokraatin kanssa, jolla on valmiina nippu työntekijöiden vastaisia sisämarkkinauudistuksia, pidää tietenkin valmistella vasta-argumentit ja nukkua hyvin.

Monet sisämarkkinauudistukset ovat pohjoismaisen sosialidemokraattisen hyvinvointiyhteiskunnan vastaisia siten, että niillä voi iskeä kuka tahansa aloittelija kuin jääpuikolla tai naskalilla hyvin helposti ilman poliittista kokemusta, näkemystä tai akateemista sivistystäkin.

Herää kysymys: Onko johtoajatus (strategia) tallella?

Siitä kyllä pitää antaa ERK:lle tunnustusta, että vastailee kohtuu aktiivisesti kommentteihin. Hassi varmaan tuskin edes lukeekaan saatujaan kommentteja, koska nehän voisivat horjuttaa hänen uskoaan "ainoaan oikeaan aatteeseen".

Jos pitää blogia, ja sallii kommentoinnin, niin olisi kohteliasta myös vastata niihin. Muuten on sellainen olo, että huutelee seinille. Ja blogin pitäjästä jää ylimielinen kuva: "kirjoittakaan mitä kirjoitatte, ei kiinnosta". Silloin olisi rehellismpää estää kommentointi kokonaan.

Vaikka ERK herättää paljon vihaakin, niin vastaavasti hänellä on paljon kannattajiakin. Itsekin voisin äänestää häntä, mutta persujen kohtelu mediassa on kääntänyt minut äänestämään heitä - ihan prostestin vuoksi.

Toivottavasti Eija-Riitta Korhola saat jatkaa mepin työtä ja jaksat pitää blogiasi samaan malliin tulevaisuudessa.

Silloin kun ihminen edes yrittää käyttää aivojaan löytääkseen oman totuutensa johonkin käsitteiden silmukoihin toimiviksi osiksi, on hän arvostettava. Nykymaailmaa on ihan turha mepinkään näkökulmasta katsoen osata ulkoa papukaijamaisesti liturgiaansa latoen.

Juuri siksi inhimillisenä ja avoimena, väittelyssäkin, vakuutit minut ihmisenä. Hyvin monta kertaa on parempi sanoa ettei tiedä / muista. Se on paljon arvokkaampaa kuin hakea toisesta aukkoja mihin iskeä. Tämä nykyinen jo mediassakin yleistynyt uloslyöntipeli jopa viihteenä on inhimillisesti ottaen sairasta.

Myös ilmastonmuutos asioissa olet harvoja poliitikkoja joka ihan selkeästi tavoittelee laaja-alaisempaa tietoa. Tietoa syistä ja mekanismeista sen onton politisoituneen uskonnon omaisen IPCC:n mantran takaa. Ihmistä on sen puitteissä syyllistetty ja lyöty osin aiheetta kuin vierasta sikaa.

Kannustan jatkamaan omana itsenäsi arvokasta työtäsi Suomen etujen puolesta, koska vain sillä tavalla fokusoimalla voi osallistua myös Euroopan puolesta. Nämä ovat kaksi eri asiaa hyvin monella agendalla, joka hyvin harvoille näyttää avautuvan.
Valitettavasti mm. vihreät kulkevat öykkäröiden silmalaput tiiviisti silmillään hyvin suvaitsemattomina toisia siitä syyllistäen.

Tsemppiä Eija-Riitta Korhola. (läpi Sinä menet ilman minun ääntänikin)

Mitä on tilastoahkeruus?

Käyttäjän ojala kuva

Ei kannata Annelin jutuista välittää. Hän mitä ilmeisimmin moderoi blogistaan ikävät kommentit pois ja muutenkin puhuu "niin totta kuin osaa". Hän on kuitenkin potkut saanut pääministeri, joita ei kovin montaa läntisissä demokratioissa ole.

Ja sitä paitsi, ei Arja Alholle voi hävitä. Hän on pelkkä populisti, joka on epärehellisyytensä takia myös joutunut eroamaan ministerin paikalta.

Ei kannata provosoitua. Jaksamista vaaleihin ja tsemppiä.

Korhola on juuri todistanut, että Alhollekin voi hävitä!

On sentään lohdullista että uudesta poliittisesta kodista
joku nuorukainen sentään uhrautuu ja jaksaa lohduttaa
tällä kivisellä lavealla tiellä.

Onko muuten tullut koskaan puheeksi siellä palavereissa
että, voiko yksityinen iniminen erota €U:sta muuten kuin
Styx-virran kautta tai muuttamalla esim. Norjaan?

Onko olemassa lomaketta?

Jälleen kerran yhdyn Korholan mietteisiin. Jos vain ottaisi kovemman asenteen Turkin EU-jäsenyyteen niin saisi minunkin ääneni. Nyt se menee Itälälle.

Niin, ei voi kun ihmetellä sitä, miten vähän Korhola on ollut näin 10 (!) meppivuotensa aikana Suomessa liikkeellä muussa kun pintajulkisuudessa. Ja nyt on sitten hätä listata saavutuksia ja alentua jopa niinkin surkeiden tapausten kuin uskovaisten äänten kalasteluun. (olen siis sellainen itse, oletan Korholan ajattelevan näin, koska tekee niin visusti pesäeroa niihin, jotka ottavat Jumalan tosissaan; se nyt on vaan niin, että uskossa eläminen on IHAN kaikkea muuta kuin media- tai muuten seksikästä ja tämä porukka harvemmin tarkoittaa sellaista sosiaalista statusta kohottavaa, mukavan arvovaltaista viiteryhmää, jota Korhola selkeästi kaipaa - ja on löytänytkin, kerrassaan erinomaisten ellei peräti täydellisten ihmisten kokoouksesta). Mutta on yksi tärkeä ja iso ero kd:n ja muiden puolueiden välillä: KD:ssä raamatunvastaisuus on argumentti. Voitteko kuvitella, että kokkarien menestyskekkereissä joku kohottaisi kätensä ja sanoisi: vastustan, tuo sotii yliaikaisia raamatullisia periaatteita vastaan. Korholan puolueloikkaus kertoo prioriteeteista, vaikka hän ei varmaan sitä halua myöntää. Se haastavampi vaihtoehto olisi ollut yrittää antaa anteeksi kaikki se typeryys mitä KD:ssä ja uskovissa on. Anteeksi antaminen on tosi vaikea laji ja vaatii itsensä sivuun pistämistä. Niin vaikeaa ja niin kipeää. Varmasti siirtyminen menestyskekkereiden puolelle on ollut paljon kivempaa.

Käyttäjän pasi kuva

Eija-Riitta Korhola: "Ja ytimeen: Olen paljon pohtinut, mistä valta voisi saada oikeutuksensa."

Nähdäkseni valtio voi saada valtaa kahdella tavalla: 1) kansalaiset voivat delegoida valtaa valtiolle tai 2) valtio voi ottaa valtaa kansalta. Ensinmainittu on sinänsä legitiimi tapa oikeuttaa valtion valta, kun taas jälkimmäinen tapa yhdistetään lähinnä diktatuureihin, sotilasjunttiin ja sen sellaisiin.

Vallan delegoiminen on sinänsä kätevä tapa hoitaa yhteisiä asioita, esimerkiksi maanpuolustus on hyvinkin järkevää hoitaa yhteisesti. Delegoimisessa on kuitenkin sellainen piirre, että kansalaiset eivät voi delegoida valtiolle sellaista valtaa tai sellaisia oikeuksia, joita heillä ei itsellään ole.

Esimerkiksi yksittäinen kansalainen ei vaan saa ottaa toisen kansalaisen taskusta rahaa, koska se on varastamista. Tämän vuoksi hän ei voi myöskään delegoida valtiolle valtaa ottaa vastentahtoisten kansalaisten taskuista rahaa. Asiaa ei auta yhtään se, vaikka yksinkertainen tai jopa vaikeutettu enemmistö yrittäisi sellaista valtaa valtiolle delegoida, koska heillä ei itsellään sitä valtaa ole.

Tästä syystä merkittävä osa nykyvaltioiden vallasta on otettua eikä annettua valtaa. Sen käyttäminen ei periaatteellisesti eroa esimerkiksi diktaattorin mielivaltaisesta vallankäytöstä mitenkään, olivat vallankäyttäjien tarkoitusperät kuinka puhtaat ja vilpittömät tahansa.

Tähän liittyy aika läheisesti viime yönä suomentamani Dean Russellin kirjoitus ensimmäisistä vasemmistolaisista Ranskan vallankumouksessa. Teksti on hieman pitkähkö, mutta suosittelen.

Käyttäjän eijariitta kuva

Tilastoahkeruus on tätä: Alla olevassa listassa on parlamentin rekisteröimät edustajatoimeni huhtikuussa 09. (Vieressä suluissa on suomalaismeppien keskiarvo kaudella 04-09) Johdin samalla lailla tilastoja viisi vuotta sitten.

166 (62) täysistuntopuhetta, (aktiivisin suomalaisista)
130 (20) päätöslauselmaesitystä (aktiivisin)
79 (31) kirjallista kysymystä (2. aktiivisin)
3 (3,5) raporttia
2 (2) lausuntoa
1 (0,6) kirjallinen kannanotto

# 24 Pasi, tarkennus.

Vallan oikeutus on sillä jolla on väkivallan monopoli.
(joku muu tuon sanoi, mutta jäi mieleen)

Useinmiten vallan ovat anastaneet puoluekoneistot. (Suomi)
Demokratian sijaan vallitsee kleptokratia ja sitä turvataan
hallussa olevalla väkivaltakoneistolla.

Se on hyvin yksinkertainen tosi, ei fakta joita saa
tilastokeskuksesta tilaamalla.

ihme nainen seisoo torilla ja kommentoi samanaikaisesti ilman läppäriä

# 25 E-RK
Nyt tuli pettymys, tilastot!!! Kaikki lukutaitoiset tietävät miten
niitä laaditaan tai pyydetään. Huh! Jäitä hattuun!

Käyttäjän pasi kuva

Harmaasusi (#26), siis noinhan se menee, mutta ei se ole oikeutettua valtaa. Anastettu valta on väärin, ei oikein.

Käyttäjän eijariitta kuva

Ihme naisella on läppäri ja hän tykittää siirtyesssään pisteestä b pisteeseen c.

Harmaasusi, tilastojen takana on kovaa TEHTYÄ työtä. Ei se että ne teot lasketaan yhteen, niitä nollaa.

Mitäs tykkäät New York Timesin Olkiluoto uutisoinnista? Vai eikö lasketa kun ei imartele ydinvoimaa. Ihanaa, jossain on vielä toivoa! Olen jo alistunut siihen että monet suomalaiset meppiehdokkaat eivät oikeasti välitä oman maansa hyvinvoinnista (kyllä, se on muutakin kuin mammonassa mitattavaa) mutta kun eurooppalaiset muualla äänestävät järkevästi hölmöjä päätöksiä ei saada suomalaisillekaan tulevaisuudessa läpi. Se on sitten ilmeisesti se unionin hienous.

Jos poliitikko X on kemikaalilainsäädännössä kemikaaliteollisuuden puolella, päästökaupassa autoteollisuuden puolella ja vastustaa lobbauksen/vaalirahan avaamista, niin lausetta "heikomman puolella" voisi pitää hyvänä huumorina. Sitä se ei kuitenkaan Korholan tapauksessa ole.

Alla lukijat voivat tutustua Korholan ajatuksiin lobbauksesta

http://www.satuhassi.net/index.php?option=com_content&view=article&id=12...

# 32 Tuukka Y
Jo vain sie killa nyt myrkyn lykkäsit ! ! !
Miehän otin varmuuden vuoksi linkin talthen.
Sähkökatkoksen varalta.

Auria on oikeassa:

Ei vihervasurien tavoite hesassa, kajaanissa, rysselissä voi olla mikään köyhienasian ajaminen. Omaa oksaansahan he siinä sahaisivat. Köyhyyden - köyhien - lisääntyminen lisää heidän kannatustaan.

Energian (ertyisesti sähkön) hinta pitää saada köyhien ulottumattomiin. Pellot energiantuottoon tai luomulle - hinnat tuplaksi. Liikkuminen niin kalliiksi että köyhät pysyy petissä ja tuottaa lisää köyhiä pimeässä - "pirtti on ainoa viljelyssarka" - lapsilisillä saa sentään vuokran maksuun.

[b]bold?[/b]
bold?

Käyttäjän roskanpoimija kuva

Telaketjuvihreät ja susi ovat aina oikeassa, sanoitte sitten mitä tahansa. Kumpikaan ei kuuntele eikä reagoi vastakommentin sisältöön, jatkaa vain oman ideologinsa tyrkyttämistä.

Ei tänne Eija-Riitan kannattaja uskalla kirjoittaa, kun edessä on väistämätön taistelu tuulimyllyjä vastaan. Jos nyt tämän kerran kuitenkin.

Sanotaan nyt sen verran energia asioista, ettei se mitään auta vaikka suomessa verotettaisi energiaa niin paljon ettei kellään olisi vara edes sytyttää lamppua. Ongelmat on globaaleja ja sähkön halpa hinta on eräs parhaista kilpailukeinoista säilyttää edes jotain teollisuutta täällä suomessa. Se tarkoittaa työpaikkoja ja työpaikat tarkoittaa rahaa ja kun rahaa on, on jotain millä maksaa palveluita.

Tuulivoimastakin voin sen verran sanoa, että sen rahallisen tukemisen kanssa pitää olla tarkkana, ettei niiden rakentelu ole kohta kannattavaa vaikka ropellit ei pyörisi edes yhtä täyttä kierrosta vuoden aikana.

Pääsääntösesti olen samoilla linjoilla EKR:n kanssa ja sehän riittää. Tai riitti, kun äänestin jo.

#37 samoilla linjoilla E-K R:n kanssa

Parista muustakin syystä kuin sinisistä silmistä:

- Ei yhdentevää tuolla tavalla mollattaisi.
- Vasurit sotikoon luokkasotaansa keskenään.

Eija-Riitta.
Kaikella kunnioituksella istuimme tänään (pe) Sipoossa ja kun kuuntelin vuodatustasi Espanja/Kreikka suunnasta en voinut välttyä ajatukselta, miksi sitten puhut Suomessa meille Suomalaisille ja vielä olet lähdössä edustamaan (mahdollisesti) pohjoismaista näkemystä.
Naistenlehdet ja Isänmaamme etu on jokseenkin ristiriitainen yhtälö minulle.

Onnea ja menestystä valitsemallesi tielle, mutta muista ihmisyys ennen kaikkea!
Syöpäsairas ystäväsi joka herätteli, joskaan ei sinua vaan.....(populismiä)

Terv. Pentti Sittnikow (ortPKS)
SIPOO

Käyttäjän eijariitta kuva

Tuukka, aika yllättävällä tasolla sinun lähdekriittisyyesi. Pyydät tutustumaan minun ajatuksiini lobbauksesta Hassin sivuille. Mikset omilleni ohjaa? Hassi tunnetusti, valitettavasti, ei ole se rehellisin siteeraaja.

Kuuntelin tänään Eija-Riittaa Loviisassa ja vaihdoin muutamia ajatuksia hänen kanssaan.
Minun mielestäni Eija-Riitta ottaa työnsä vakavasti ja asioihin todella syventyen, mistä arvostan häntä suuresti.
Hänestä tulee vielä suuri poliitikko.

"Hänestä tulee vielä suuri poliitikko."

=> Miten niin TULEE? Hänhän on jo nyt vaikutusvaltaisin mahtipoliitikko, kunnes joku toisin todistaa!

Valtaa? En halua äänestää ketään, joka tahtoo valtaa. Valtaa tahtova on psykopaatti.

Tarkoitin, että Eija-Riitta Korhola on jo merkittävä poliitikko, mutta ei vielä niin suuri poliitikko kuin mitä hänestä tulee.

Vastaan Dr. Schmidtille, että vallan tahtominen sinällään ei ole millään tavoin psykopaattista. Se on täysin normaalia ihmisten elämään kuuluvaa toimintaa.
Vallan väärinkäyttö ja toisten alistaminen ovat sen sijaan psykopaattisia ilmiöitä.
Käsittääkseni Eija-Riitta Korhola on vain käyttänyt valtaa, mikä on asiallista ja vallanpitäjille oikein, eikä ole syyllistynyt vallan väärinkäyttöön.

Jouko Piho

Jouko Piho:"Vastaan Dr. Schmidtille, että vallan tahtominen sinällään ei ole millään tavoin psykopaattista. Se on täysin normaalia ihmisten elämään kuuluvaa toimintaa."

* Vallanhimo on mielisairaus. Jotkut haluvat valtaa sivutuotteena jonkin eettisen päämäärän toteuttamiselle, eivät sitä sen itsensä vuoksi.

Jouko Piho:"Vallan väärinkäyttö"

* Vallan väärinkäyttö on luonnollinen seuraus mielettömästä vallanhimosta. Ei kukaan järkevä poliitikko korosta valtaisuuttaan, vaan arvokkaita päämääriä, joiden toteuttamiseksi valta on välttämätön työkalu.

* Poliitikko, joka demokratiassa korostaa valtaa tai vaikutusvaltaa, on jossain määrin arvostelukyvytön, koska paljastaa mustan sielunsa äänestäjillekin.

Käyttäjän roskanpoimija kuva

Hyvät herrat. Ovatko hyvät tavat unohtuneet, vai puuttuuko teiltä vastuullinen kotikasvatus?
Syytöstenne lähin kohde löytyy peiliin katsomalla.

Raimo hyvä 47.

Kiitämme kannustuksestasi, joka lähentelee nuolemista.

Jumala on onneksemme luonut meille kolme aistia, joita toiset käyttävät ja toiset taas eivät edes "osaa" käyttää. (ei koske sinua)

Se, että rohkenee sanoa ajatuksensa ei johdu kotikasvatuksesta, vaan tavasta
oivaltaa asiasisältö, jota sittemmin siteeraa "nuolematta".

Kaikkea hyvää niin sinulle kuin läheisillesikin.
Terveisin Pentti Sittnikow (ortPKS).
SIPOO

Käyttäjän roskanpoimija kuva

#48. Pentti, missä kohden esiintyy "nuolemisen" tunnusmerkit?

Heti kun puolustaa hyökkäyksen kohdetta, syytetään nuolemisesta. Syyte on likainen muisto taistolaisuuden ajoilta. Reilun pelin säännöt eivät koske määrättyjä piirejä. He löytyvät kyllä täältä.

Raimo 49.
Ehkä ilmaisuni oli lievästi yliampuva kohdallasi, josta pahoitteluni.

Ehkä olet luonteeltasi hyväntahtoinen ja näin ymmärrämme joskus tarkoitusperäsi väärin, mutta näinhän ne selviävät.

Sorry.
Terveiseni persoonallesi.
Pentti Sittnikow (ortPKS)
SIPOO

Käyttäjän roskanpoimija kuva

#50. Pentti. Hyväksyn pahoittelusi.

Roskanpoimija

Kyllä tuo Ari nyt nosti kissan niin selkeästi pöydälle tässä ilmastokysymyksessä, että ääneni meni ennakkoäänestyksessä sinne,
sorry vaan Eija-Riitta ! Mutta, älähän hättäile, sain vaimon
äänestämään sinua ;-).

Minusta jokaisen kannattaisi pitää vaalisalaisuutensa.

Niin, en minäkään kauheasti viitsisi äänestämisiäni kailottaa mutta täytyy kyllä myöntää että Sokrateksen household vois olla aika mielenkiintoinen. Miehen (?) ääni Vataselle, naisen Korholalle. Vaikuttaakohan tämä pariskunta jossain Myrskylän suunnalla kun tulee mieleen "samoja kaikuja askelten".. Joka tapauksessa, tukevasti ilmassa!

Käyttäjän mertsilanki kuva

Monet tahot, esim. EK on sitä mieltä että paluuta menneeseen ei ole. Että tunnelin päässä odottaa uudenlainen talous. Esim. metsäteollisuus arvioi energian tarpeen putoavan seuraavan kymmenen vuoden aikana 30 – 40 %. Metalliteollisuuden ennusteita en ole kuullut, mutta mekaanisen työn siirtyminen Aasiaan ja Itä-Eurooppaan vähentää energian tarvetta silläkin sektorilla takuuvarmasti. Liikenteen energian tarve tulee putoamaan. Kuljetuksia siirretään kiskoille (mm. transitoliikennettä). Autoteollisuus on maailmalla suuressa kriisissä. Vähäkulutteeiset dieselit, hybridit, sähköautot ja myöhemmin vetymottorit tulevat olemaan voittajia. Asumisessa energiantarve voidaan helposti puolittaa ja ylikin. Itse rakensin matalaenergiatalon vuonna 2001. Energian kulutus n. puolet tavalliseen taloon verrattuna. Hyvin pienin kustannuksin, asumismukavuudesta lainkaan tinkimättä.

”Tuulivoima on pieni tekijä kuvioissa”

Höpö, höpö, höpö! Jo nyt maailmalla on tuulivoimaa yli 100 tw = 70 Olkiluoto 3:n verran. Esim. Helsingin Energia suunnittelee kahden tuulivoimapuiston rakentamista, tehot yhteensä 1,6 Tw (Olkiluoto 3 = 1,3 tw).

Emme voi enää palata menneeseen. Suomi pärjää jatkossa ainoastaan jos se pystyy kehittämään ja viemään suuren jalostusarvon tuotteita ja palveluja. Enegiasyöppö metsäteollisuus, paperiteollisuus nykyisellään kokee tervanpolton kohtalon. Mekaaniset mm. monet metallialan työt tulevat siirtymään halpismaihin. Suomen pitää pakon edessä innovoida uusia tuotteita ja palveluja. Uskon että onnistumme vielä tässä, mutta emme näiden, nyt valtaapitävien poliitikkojen kyvyillä ja taidoilla.

Osoittaa suurta ymmärtämättömyyttä ja vision puutetta valtapuolueilta ja eija-riitta korholoilta nyt sijoittaa vanhaan teknologiaan. Nyt on sijoitetava uuteen uusiutuvaan eneriaan. Vanhassa teknologiassa meillee jää ainoastaan ydinjätteiden hautausmaan ylläpito. Uudessa ympäriteknologiassa meillä on uusi valtava vientipotentiaali.

"Jos joku kollega on sitä mieltä, että vaikutusvaltani on vähäisempää kuin hänen, hän on tervetullut ilmaisemaan sen."

Mielenkiintoista tässä on vain se, ymmärretö Te kuinka korni esityksenne on ja teette sen silti, vai ettekö Te edes ymmärrä sitä.

Kollegoillanne on todennäköisesti sen verran enemmöän sivistystä ja hyvä tapoja, etteivät he lähde kehumaan kilpaa kenellä on eniten vaikutusvaltaa.
Mitä Teidän vaikutusvaltaanne tulee, Teidät tunnetaan lähinnä intohimostanne lobata turpeen käytön lisäämisen puolesta. Haluaisitte julistaa turpeen uusiutuvaksi luonnonvaraksi, vaikka hyvin tiedätte sen uusiutumistahdin olevan niin hitaan, ettei sillä ole mitään merkitystä suunniteltaessa yhteiskuntaa usammankin sukupolven tähtäyksellä.

Käyttäjän roskanpoimija kuva

#55. Mertsi höpö, höpö. Kerro, millä sähköä tehdään kovilla pakkasilla kun ei tuule? Silloin luettelemasi Terawattitunnit eivät auta.

Minäkin olen lähinnä sitä mieltä että vain tarve on uusiutuva luonnonvara..

Eipä olla Myrskylästä, kyllä omaan ajatteluun kykeneviä löytyy muualtakin
maasta huolimatta puolen vuosisadan punamarinoinnista ! Eipähän tarvitse
hävetä kertoa ketä äänesti, kuten vihreiden ja kommunistien ;-).

Käyttäjän mertsilanki kuva

Raimo, ethän vain halua olla nimesi mukaisesti "Myöhänen", käy katsomassa blogistani vastaus kysymykseesi!

Käyttäjän roskanpoimija kuva

Mertsi. Nimeni Myöhänen on perua 1500-1600 luvulta. Silloin Karjalan kannas vaihtoi omistaa tiuhaan ja kirkonkirjat ja nimet siellä ruotsinnettiin ja taas takaisin venäläistettiin vähän väliä. Lopuksi 1670 se kirjoitettiin nykyiseen muotoonsa.
Sukumme on ylpeänä kantanut nimeämme vuosisatoja huolimatta sinunkaltaisista nimittelijöistä.

Toistan näköjään Sinulle ylipääsemättömän kysymykseni uudelleen: Millä sähköä tuotetaan silloin kun ei tuule? Vastaa tällä sivulla, alä ohjaa sivuraiteille.

..kele, tuolla ne Simosen blogissa kaveeraa valokuvan kanssa ...
Äänestin väärää akkaa ... miten äänensä saa peruttua ? Kukaan joka
kaveraa vihreitä, ei ansaitse ääntäni :-( !

Pentti (48):
"Ehkä olet luonteeltasi hyväntahtoinen ja näin ymmärrämme joskus tarkoitusperäsi väärin, mutta näinhän ne selviävät".

Raimosta hyväntahtoisuus ja hyvä kotikasvatus on viime aikoinaa ollut aika kaukana. Melkoinen leimakirves, koko telaketjumies.

Raimon suhteen pätee seuraava sanonta: "Se mitä Pekka kertoo Paavosta, kertoo enemmän Pekasta kuin Paavosta".

Vaalitaistelu tekee Raimo Rauhallisesta koko Pekka Siikalan.

Katsokaa vaalirahoitus 5.6.2009, ja äänestäkää vasta sitten!

Käyttäjän roskanpoimija kuva

#63. Heti kun alan elämöidä lähes samoin kuin vastakkaista mielipidettä olevat, minusta tehdään leimakirves.

Jos totta puhutaan, teillä, arvon herrat, se leimakirves vasta heiluu.

Hyvä Eija-Riitta! Blogisi on paras ja olen melkein kaikista asioista kanssasi samaa mieltä, joten ei tarvitse kommentoida tätä viimeisintä kirjoitustasi. Olen keskustellut kanssasi viimeksi Joensuussa ja puhuimme mm: ssa Ari Vatasesta. Olette molemmat vilpittömimmät ehdokkaat näissä vaaleissa ja sen lisäksi olet viehättävin koskaan tapaamani poliitikko. Toivon, että uusitte molemmat paikkanne ja Ari Ranskan (uskomatonta) sijasta jälleen Suomen edustajana.

Väistämättä tulee mieleen vanha suomalainen sanonta tyhjien tynnyrien kolisemisesta. Se että on puhunut paljon ei kerro mitään vaikutusvallasta. Yleensä pikemminkin päinvastoin.

Hei! Kyseinen Hassin linkkihän ei ole mikään mielipide (lähdekriittisyys) vaan se osoittaa vain puolueettomasti sen miten Eija-Riitalla on europarlamentissa tapansa äänestää. Ilman Satua olisi E-R:n synkkä toiminta ainakin minulle epäselvää, sillä olen ympäristöihminen enkä politiikassa mukana

Summary

- Korhola vastustaa lobbarirekisterin avoimuutta, kannattaa mahdollisuuksia kiertää rekisteri laillisen neuvonnan kautta, vastustaa jääväystä korruption ehkäisemiseksi, vastustaa syrjintäkieltoja, vastustaa kohtuullisen työajan rajaamista sekä myrkkyaineiden korvaamista turvallisilla.

Heikomman puolella indeed.

"Korhola vastustaa lobbarirekisterin avoimuutta, kannattaa mahdollisuuksia kiertää rekisteri laillisen neuvonnan kautta, vastustaa jääväystä korruption ehkäisemiseksi, vastustaa syrjintäkieltoja, vastustaa kohtuullisen työajan rajaamista sekä myrkkyaineiden korvaamista turvallisilla."

=> Korhola on siis kunnollinen eurokansalliskonservatiivi, jolla on kristilliset arvo: politiikka on ihmisjärjelle käsittämätöntä, minkä vuoksi äänestäjien on aivan turha vaivautua. Korhola on saavuttanut avoimmuudessa ja suvaitsevaisuudessa svenskafolkpartietilaisen nirvana-asteen.

"Korhola vastustaa lobbarirekisterin avoimuutta, kannattaa mahdollisuuksia kiertää rekisteri laillisen neuvonnan kautta, vastustaa jääväystä korruption ehkäisemiseksi, vastustaa syrjintäkieltoja, vastustaa kohtuullisen työajan rajaamista sekä myrkkyaineiden korvaamista turvallisilla."

=> Korhola on siis kunnollinen eurokansalliskonservatiivi, jolla ovat kristilliset tai ainakin kristillisdemokraattiset arvot: politiikka on ihmisjärjelle käsittämätöntä, minkä vuoksi äänestäjien on aivan turha vaivautua. Korhola on saavuttanut avoimmuudessa ja suvaitsevaisuudessa svenskafolkpartietilaisen nirvana-asteen.

Käyttäjän roskanpoimija kuva

#69. " Korhola vastustaa kohtuulisen työajan rajaamista". Tartun vain tähän yhteen väitteeseen.
Sinulla on mattofirma. Sinä ja vaimosi olette firman ainoat työntekijät. Miksi ette oman firman eteen saa tehdä työtä niin paljon kuin haluatte? Jos yliväsyneinä teette sutta, itse siitä kuitenkin joudutte vastaamaan.

Jaha,kiitoksia, iskihän se sensuurikin !
No, viherskeida puree, onhan asialla stasi-miehet
toisessa ja kolmannessa polvessa. Päivänjatkoa vain
uudelle vihertävälle mepille. Saa poistaa.

Ja se kuluttajansuoja direktiivi, josta minä sain sinut kiinni ja
Korhola-kuplan puhkaisin (kupla oli muuten ennättänyt siis täyttyä
uudelleen Arja Alhon puhkaistavaksi) niin löytyy seuraavilla tiedoilla:

Euroopan yhteisöjen komissio

Bryssel 8.10.2008
KOM(2008) 614 lopullinen

2008/0196(COD)

Ehdotus:

EUROOPAN PARLAMENTIN JA NEUVOSTOJEN DIREKTIIVI

kuluttajan oikeuksista

{SEK(2008) 2544}
{SEK(2008) 2545}
{SEK(2008) 2547}

Minä puhkaisin Korhola-kuplan Linnanmäellä eurovaalitilaisuudessa ja
ympäristö oli mitä sopivin. Pääsin kysymään ensimmäisenä ja pienen
mikrofoni teknisen hetken jälkeen aivan Eija-Riitta kupla Korholan nenän
edessä olevan mikrofonin kautta.

Eija-Riitan kehon kieli ”sekosi” ja ego kirjoitti sellaisia ”shekkejä”
vastauksessaan ettei vartalo pysty niitä koskaan lunastamaan.

Katteettomina ”shekit” toimivat vain niin kauan, kun ei jää jatkuvasta
kopioinnista kiinni.

Tiedätkö Eija-Riitta, sinun on opeteltava ratkaisemaan ongelmia tai jää
suosiolla pois sotkemasta Suomen asioita, koska katson että tuo
”sosiaalituki, toimeentulotuki” mitä sinulle maksamme, on ”avunantoa
rikokseen”.

Erosin Helsingin Akateeminen Kokoomus Ry:stä äskettäin. Olin sen
hallituksen jäsen kaudella 2007. Asuntoministeri Jan Vapaavuoren vaimo,
eläinlääketieteen tohtori Outi Laitinen-Vapaavuori toimii puheenjohtajana.

Olen ollut kaksi kertaa kansanedustajaehdokkaana vuosina 2003 ja 2007.
Minä hoidan asioita kuntoon jo ennen vaaleja ja eduskunnan tai
euroopanparlamentin ulkopuolisena ja vieläpä tehokkaammin, kuin
esimerkiksi sinä siellä sisällä.

Teoriassa on mahdollista, että meppi Eija-Riitta Korholalla on kasvin
DNA:ta jo elimistössään ja koska se ei hajoa niin kyseinen siirtogeeni
ottaa vallan Korhola-kuplan sisällä, kuten viruksen DNA ihmisen solusta,
jota siirtogeeni sisältää bakteerin DNA:n lisäksi. Se voidaan verikokeesta
todeta. Muilla kokeilla nähdään laajuus, maksa, munuaiset, aivot yms.

Vastaan mielelläni mahdollisiin kunnianloukkaus syytteisiin, jos egosi
sellaisen ”shekin” kirjoittaa ylläolevan luettuasi. Teen samalla
tutkintapyynnön poliisille kuoleman tuottamuksesta, jossa Eija-Riitta
Korhola on epäiltynä.

Psyykkeesi saattaa loukkaantua, koska Popperin aikoina ei tällaista ollut,
mutta ongelmaksi psyykkeesi muuttuu ympäristöllesi, jos sanavarastosi ei
riitä tiedostamaan psyykistä pahoinvointiasi ja jos kuuntelijoita on liian
vähän.

Käyttäjän roskanpoimija kuva

Timo Koivistoinen. Tarkastapa, oletko ´muistanut ottaa päivän lääkkeesi?

Laskit läpi Suomeen tämänkin, johon on jo ihmisiä kuollut ja
vammautunut tuhansia.

Näistä eduskunta päättää, kun me olemme Juhannusta juhlimassa.

Geenimuuntelun aiheuttamien vahinkojen korvaaminen Suomen valtion varoista.

USKOMATONTA, et uskalla lukea tätä solubiologi FT Liisa Kuusipalon
tietopakettia:

telemail.fi/liisa.kuusipalo/geeni.html

Kuuntelin esityksen kokonaisuudessaan eduskunnan lisärakennuksessa.
Se on VENÄLÄISTÄ RULETTIA ja jatkossa korvataan veronmaksajien varoista.
Jos oikeasti tiedettä tehtäisiin niin todettaisiin jo näillä näytöillä,
että hallitsematon, ei voida peruuttaa, jos ja kun luontoon pääsee ja on
jo päässyt monessa valtiossa. Nyt siis puhutaan enää korvausten määristä
ja veronmaksajat maksavat, kukas muu? Lisää rahaa annetaan
tutkimukseen…jolla tätä tehdään lisää…

28.5.09 Eduskunnan kansalaisinfon auditorio 18-20, järjesti Kristillisten
eduskuntaryhmä.

Seuraavat esitykset:

5.6.09 Helsingissä Pikkuparlamentin Kansalaisinfon auditoriossa
Kestävänkehityksen työkalut-tilaisuudessa 10-14, järjestää Eduskunnan
ympäristö- ja luontoryhmä.

Syksyllä 19.9.2009 Kangasalalla Luonnonsuojelijoiden tilaisuudessa.

Kun kuuntelin solubiologi FT Liisa Kuusipalon
esityksen niin ensinnäkin alkoi pelottaa, kun tajusi miten laajalle se on
jo levinnyt ja millaisia vakavia seurauksia on jo ollut, mutta niistä
uutisoidaan erittäin vähän. Eräässä tapauksessa 36 ihmistä oli kuollut
syötyään geenimuunneltua tavaraa ja samaa tavaraa syöneistä 1500 ihmistä
oli vammautunut.

Esimerkkejä oli paljon muitakin, mutta yhteistä kaikille oli se, että
kyseessä on niin monimutkaiset asiat, että varmasti riistäytyy ”käsistä”
ja on jo todennäköisesti sen tehnytkin monessa valtiossa.

Mitään todellista hyötyä ei ole tullut geenimuuntelusta, siirtogeeneistä,
vaikka sellaisilla GM:n puolesta puhujat argumentoivat. Esimerkiksi
ruokatuotantoon yms. Todellisuudessa maataloutta ajetaan alas
kehitysmaista näillä toimilla. Sieltä viedään ne vähätkin työpaikat ja
pakolaisten, siirtolaisten, laittomien ja laillisten määrä eri maissa
kasvaa. Tyhmää.

Yksi geeni vaikuttaa todellisuudessa nykytiedon mukaan 30.000 asiaan,
vaikka ”vanha tieto” väittää, että ”vain yhteen” ominaisuuteen. Vanhaa
tietoa opetetaan vielä monissa paikoissa.

Ehkä lääketieteessä insuliinin tuotannossa voidaan soveltaa ”suljetulla,
valvotulla alueella”, mutta nissäkin on se riski, että tulee jokin 0,01%
VIRHE JA VAARALLISTA INSULIINIA AVARUUSRAKENTEELTAAN.

Sokeritauti, johon insuliinia tarvitaan kasvavassa määrin on
elintasosairaus eli se pitää hoitaa sillä lailla, että sen syntyminen
ennaltaehkäistään. Eikä siten, että kaikille aiheutetaan sokeritauti ja
sitten kaikkiin pumpataan insuliinia loppuelämän ajan. Tietysti
lääketeollisuus haluaisi voittoa tavoittelevana yrityksenä myydä isolla
myyntikatteella niin paljon kuin mahdollista insuliinia.

Hei meppi Eija-Riitta kupla Korhola

Koulutuksesi ja se miten maailman koet, sekä siitä seuraava ajattelusi
takaa sen, että osaat kyllä kohtalaisesti tunnistaa ongelmia ja lukea
niistä, sekä kuunnella muita ihmisiä, jotta pysyt edes ”vähän” kartalla.

Mutta koska et osaa esimerkiksi edes simuloida ajattelussasi eli ratkaista
niitä ongelmia, mitä olet kohtalaisesti tunnistanut niin mitä sinä olet
todellisuudessa tehnyt meppinä vuodesta 1999 alkaen? Tietooni on ainakin
tullut se, että kopioit tekstiä suuryritysten julkaisemista papereista
”vähän ikään kuin omana ajattelunasi”.

Noissa ylhäällä alussa olevissa kappaleissa (blogissa) lainaat
matematiikkaa ja Popperia, sekä kehut pitkää kokemustasi ”erilaisten
asioiden kopioijana.”

Hmmm…

Tiedätkö, että kun sinun kaltaisellesi joku antaa todennäköisesti
epähuomiossa valtaa, valtakirjan äänestämällä, niin kerro puolustukseksesi
edes yksi asia, miksi SDP:n Arja Alho sai sinut näyttämään ihmiseltä, joka
ei tiedä missä on, mitä tekee, mihin pyrkii jne.

Uusimassa uutispäivä demarissa on pitkä kertomus kohtaamisestanne
väittelyssä Uusi Suomi -lehdessä.

Eija-Riitta Korhola ei muistanut, haluaako heikentää työntekijän asemaa.

Arja Alho sai kokoomusmepin takeltelemaan työaikadirektiivissä.

Eija-Riitta, eikö sinulla sattunut olemaan mitään mistä ”kopioida” vastaus
Arja Alhon kysymykseen?

Ihmiset, lukekaa itse torstaina 28.5.2009 ilmestynyt Uutispäivä demari,
jonka sain itselleni kun kävin kahvilla heidän teltallaan
rautatieasemalla. Kävin muuten myös kaikkien muiden puolueiden teltoilla,
jotka olivat jalkautuneet äänestäjien joukkoon.

Kun artikkelia lukee lisää niin otsikot ovat seuraavanlaisia:

Eija-Riitta Korhola toteaa, että työaikadirektiivi oli europarlamentissa
tänä keväänä ”niitä juttuja, jotka vähän juosten kustiin”.

Siis tunnistit jälleen ongelman kohtalaisesti, mutta mitään järkevää et
tehnyt palkkasi tai äänestäjiesi eteen. USKOMATONTA

Arja Alho puhkaisi Korhola-nimisen kuplan todella tyylikkäästi.

Jossain vaiheessa keskustelua Korhola toteaa, ettei kysymys ”oikein ole
hänen alaansa”.

Niin näissä joutuu ja pitää osata ajatella monesta näkökulmasta.
Popperkin osasi, mutta sinä osaat vain kertoa, että Popper se vasta
ajatella osasi.

Raimo Myöhänen

Oletit väärin...

Timo Koivistoinen kommentoi: (Kommenttisi on vielä odottamassa arviointia.)
31.5.2009 17.53

En saanut koko kirjoitustani läpi suoraan, joten laitoin osissa.
Sivuston ylläpito ei huolinut kokonaan alkuperäistä, joten...

Kerää niistä (osista) looginen kokonaisuus ja "laita lääkkeet takaisin purkkiin".

Kovin myrskyisää kommentointia on syntynyt vaikutusvaltaisuuden esille nostamisesta, vaikka koko poliittinen toiminta kaikkien puolueiden ja poliitikkojen osalta on siihen pyrkimistä. Hienoa, että vaikutusvallasta puhutaan eikä kainosti vaieta!

Koska demareiden kaikki nykyiset mepit jättäytyvät pois näissä eurovaaleissa, tulee demareilta uudet edustajat europarlamenttiin. Tuskin isämitrot tai janisieviset oitis saavat sellaista jalansijaa meppeinä, että olisivat oitis vaikutusvaltaisimpia?

Ja kun europarlamentissa an kaksi isoa ryhmää, joilla on lopullinen ratkaisuvalta päätettäviin asioihin, niin vaikutusvaltaisin euroedustaja löytyy jatkossa väistämättä siitä ryhmästä johon kokoomusmepit kuuluvat. Itse pidän Eija-Riitta Korholaa pätevänä ja osaavana meppinä, jolla on aitoa vaikutusvaltaa asioissa - ei vain kuvitelmaan sellaisen omaamisesta. Minun ääneni saa 10 vuotta meppinä toiminut ja ryhmässään luottamusta nauttiva Korhola!

Käyttäjän roskanpoimija kuva

Vaalit ovat edessäpäin, yksi on siellä ylitse muiden.

Minäkin kirjoitin vaalilippuun numeron 46

Hei

Ensiviikolla tiedotusvälineet käsittelevät Eija-Riittaa.

Tulee totuus esille...

Vaalit todellakin ovat edessäpäin ja monta muuta ehdokasta valitaan.

Äänestin ennakkoon.

Tiedättekö muuten montako valitaan?

Kaksi vaihtoehtoa:

a) 13 kpl

b) 14 kpl

Käyttäjän roskanpoimija kuva

Kaikkihan sen tietävät, yksi vähemmän kuin nyt istuu eli 13 !

Ei tässä nyt tohtorit vaaleja ratkaise.

Timo Koivistoinen näyttää olevan Kokoomuksen solutettu demari ja jutut sen mukaisia!

Ps. Kokoomus tarkkana, ettei tämänkaltaisille tovereille anneta jäsenkirjaa.

Hei

"Näyttää oleva"?

Hae googlella minun nimelläni niin löydät Liberaalit, joiden kansanedustajaehdokas olin 2007 ja tuplasin äänimääräni vuoteen 2003 verrattuna. Samana vuonna heti eduskuntavaalien jälkeen minut valittiin
Helsingin Akateeminen Kokoomus Ry:n hallitukseen. Jättäydyin siis pois Liberaalit puolueesta.

Kävin aivan pienen "kilpailun" Pertti Salolaisen kanssa viimeisestä ehdokaspaikasta Kokoomuksen listoilla, Pertille meni sillä kertaa.
Onneksi olkoon!
Pertti kävi puhumassa vuosikokouksessa eduskunnan kapinetissa.
Sain häneltä luontokalenterin, erittäin tyylikkäästi tehdyn.
Mutta asiakysymyksissä pystyin ja pystyn kyllä haastamaan hänet ja monet muut.

Pitääkö minun laittaa CV:ni tänne näkyviin?

Googlasin ohjeittesi mukaan ja mieleeni tuli Hannu Karpon Nilsiän öljysheikki. Olette kuin kaksi marjaa.

Riittääkö vaikutusvaltasi siihen, että saat kaikki oman ryhmäsi jäsenet sitoutumaan rasisminvastaiseen sopimukseen?

Hei

Googlella tehdään haku internettiin, ei mieleen.

Kuka on Hannu Karpo, joku sinulle merkittävä historian hahmo, esikuva kenties?

Nilsiän öljysheikki? Eihän meillä ole Suomessa öljyvarantoja.

Laita nyt se Aku Ankka nyt pöydälle käsistäsi ja ota Tieteenkuvalehti tai raamattu käteen sen sijaan.

Eija-Riitasta

"Lähestymme totuutta virheistä oppimisen kautta".

Sallimalla geenimuuntelun ja siirtogeenit, sekä tukemalla sitä verovaroilla, Eija-Riitta lähestyy kyllä totuutta virheistä oppimisen kautta ja se totuus mitä on tullut esille virheistä oppimisen kautta on kuolema, kuolema, peruuttamaton, siirtogeenit eivät kompostoidu, siirtyvät uusiin lajeihin, kuolema, kuolema, hallitsematon luonnonvastainen kehitys.

Kasvin DNA:ta, viruksen DNA:ta ja bakteerin DNA:ta yhdistetty ja saatu siirtogeeni, joka väkivalloin "ammutaan" kasviin, jonka jokin hyönteinen tai ihminen syö ravintonaan.

Petoeläimet ovat jättäneet syömättä ne toukat, jotka ovat syöneet geenimuunneltuja, siirtogeenillä varustettuja kasveja.

Ihmisten verenkierrosta on löydetty kokonaisia siirtogeenejä.

Ihmisen suoliston bakteerit ovat syöneet ravinnon mukana tulleita siirtogeenejä ja laittaneet siirtogeenin omaan DNA:hansa, ympyrärakenteeseen.

Kasvin DNA:ta, viruksen DNA:ta ja bakteerin DNA:ta yhdessä, vaikka luonto ei ole niin tarkoittanut.

Kiinnittymiskohta ja kopiomäärä ovat sattumanvaraisia.

Deleetio

Lievä Prader-Will syndrooma

Angelman oireyhtymä

Muuntogeenisten kasvien jälkeläinen on palannut isovanhemman kaltaiseksi - ilmiölle ei selitystä.

Koko elollinen käyttää samaa geneettistä koodia.

Luontoon karannutta synteettistä virusta ei voi poistaa.

Kukkakaalin mosaiikkiviruksen promoottorin toimii ihmisen suolessa.

Antibioottiresistenssi keinona.

Kirja suomeksi:

Petoksen siemenet

Jeffrey M. Smith

Voiko kuluttaja luottaa geeniruokaan?

Kirja englanniksi:

Genetic Roulette

Jeffrey M. Smith

Deleetio
Deleetion taustalla on useimmiten kromosomin katkeaminen kahdesta eri kohdasta, jolloin irronnut pala häviää. Tämän seurauksena väistämättä myös osa perintöaineksesta eli geeneistä häviää, mikä aiheuttaa kehityshäiriöitä. Deleetion seurauksena vastinkromosomin resessiivisetkin alleelit tulevat näkyviin fenotyypissä.

Syömähimo, lihavuus, kehitysvammaisuus, lyhytkokoisuus, erityiset kasvonpiirteet ja sukuelinten kehittymättömyys

Prader-Willin oireyhtymä
Prader-Willin oireyhtymä (PWS) on harvinainen häiriötila. Arviot sen esiintyvyydestä USA:ssa ovat vaihdelleet 1/16.000 ja 1/25.000 välillä. Ann Scheimann kirjoitti eMedicine-artikkelissaan 10.7.2004, että oireistoa on esiintynyt Ruotsin maaseutualueella suhteessa 1/8.000 ja läntisessä Japanissa 1/16.000. Sukupuoli- tai rotueroja ei ole havaittu. USA:n PWSA-yhdistyksen nettisivulla (2004) esiintyvyydeksi ilmoitettiin 1/12.000-15.000 väestöstä. Sari Kantolan Suomen PWS-yhdistyksen verkkosivulla julkaistussa reportaasissa mainittiin (2004), että Suomessa oli kaikkiaan n. 150 vammautunutta. Osa oireista aiheutunee häiriöistä väliaivojen alueelta (hypotalamus), jossa sijaitsee mm. nälän tunnetta säätelevä keskus. Oireyhtymän aiheuttajana pidetään 15. kromosomissa olevaa geneettistä muutosta, joka voidaan todeta useimmiten DNA-tutkimuksella.

Oireiston kuvasivat ensimmäisen kerran v. 1956 sveitsiläiset lääkärit Prader, Labhart ja Willi. OMIM-tietokannan 2004 päivitetyssä PWS-artikkelissa tosin todettiin, että ensimmäinen kuvaus olisikin ollut J.L. Downin (Mental Affections of Childhood and Youth. London: Churchill, pub.1887. Pp. 172 only) käsialaa. Down tunnetaan paremmin hänen omaa nimeään kantavasta oireyhtymästä.
Ruokavalio välttämätön
PWS:lle ominaisia piirteet ovat pienet kädet ja jalat, kapeat hartiat, ylipaino usein keskivartalolla, kapea otsa, mantelinmuotoiset silmät, kapeat huulet, suupielet alaspäin, vaaleus ja helposti auringossa palava iho. Varhainen diagnoosi on tärkeä. Kun oireyhtymä on todettu, voidaan alkaa noudattaa sopivia elämäntapoja niin aikaisin kuin mahdollista. Liikunnallista harjoitusta ja ohjausta tarvitaan ensimmäisestä elinvuodesta alkaen, koska lihakset ovat heikot ja motoriikka kehittymätöntä.

PWS-henkilöt tarvitsevat jatkuvaa apua syömisen säännöstelyssä. Ajoissa aloitettu ja erittäin vähärasvainen ruokavalio säännöllisine aterioineen voi estää ylipainon kehittymisen tai ainakin lieventää sitä. Lapsen on helpompi hyväksyä ruoan säännöstely, kun se aloitetaan varhain. Hänen energiantarpeensa on noin 60% normaalin lapsen tarvitsemasta määrästä.

Myös liikunta on tärkeää. Uinti, ratsastus, voimaharjoittelu, kävely jne. ovat sopivia liikuntamuotoja. Vammautuneet tarvitsevat liikuntaharrastuksiin jatkuvaa innostamista ja aktivointia.

Harm Boer kumppaneineen kirjoitti The Lancet-julkaisussa (2002), että seitsemällä heidän tutkimistaan 25 vammautuneesta oli psykoottisia oireita. Myös PWS-yhdistyksen Tiina Silvast mainitsi edellä mainitussa Sari Kantolan reportaasissa käyttäytymisongelmien yleisyydestä.

Eero Palolampi kirjoitti Lasten kuntoutuskotia varten laatimassaan artikkelissa (toukokuu 2002), että kasvuhormonihoidosta oli saatu hyviä varhaistuloksia. Myöhemmin kouluiässä, nuoruudessa tai aikuisena lääkehoito saattoi lieventää pakko-oireista käyttäytymistä. Kirjoittajan mukaan kysymykseen tulivat lähinnä serotoniinin takaisinottoa säätelevät lääkkeet, joita käytettiin usein aikuisten masennustilojen ja pakko-oireiden hoidossa.

Smith, Loughnan ja Steinbeck raportoivat (2003) Australian Sidneyssä poliklinikalla 10 vuoden aikana käyneestä 36 PWS-aikuisesta. Heistä 10 (28%) kuoli keskimäärin 33,2 vuoden ikäisinä (vaihteluväli 20-49 vuotta). Kuolleista 6 oli miehiä ja 4 naisia. Ylivoimaisesti tärkein kuolinsyy oli sydänvika. Kaikilla oli ollut uniapnea, 19 %:lla diabetes ja 28 %:lla psyykkistä oireilua. Menehtyneet eivät olleet sen lihavampia kuin muutkaan vammautuneet. Kirjoittajien mukaan 15. kromosomin uniparentaalidisomian (UPD) osuus kuolemantapauksissa oli odotettua suurempi. UPD tarkoittaa, että kromosomin kumpainenkin pari on peräisin samalta vanhemmalta.

J. Whittington kumppaneineen kirjoitti Journal of intellectual disability research-julkaisussa (2004), että joillakin vammautuneilla esiintyi huomattavaa näköön ja avaruudelliseen hahmottamiseen liittyvää taidokkuutta. Kirjoittajien mukaan vammautuneiden älykkyysosamäärä oli keskimäärin 40 pistettä matalampi kuin normaaliväestön. Muuan 1990-luvulla 40-vuotiaana sydänvikaan kuollut PWS-tuttavani (Viitapohja 28.10.2004) oli lahjakas naivistinen piirtäjä ja maalari. Hän oli nipin napin kehitysvammainen ja hän osasi lukea ja kirjoittaa verrattain hyvin, matematiikka tuotti vaikeuksia, mutta palapelien kokoamisessa hän oli mestari. Tuttavani oli ruokavalioistaan huolimatta vaikeasti ylipainoinen ja hänellä oli aikuisiässä puhjennut diabetes. Hän suuttui herkästi, jos koki tuli tulleensa väärin kohdelluksi, mutta psykoottisia piirteitä hänellä ei ollut.

John F. Jacksonin, Ada Hamoshin ja kumppanien toimittamassa OMIM-tietokannan kliinisessä tiivistelmässä (2004) mainittiin, että vammautuneiden keskipituus oli ollut miehillä155 cm ja naisilla 147 cm. Lihavuus tuli heidän mukaansa esille 6 kk - 6 vuoden iässä. Suu vaikutti pienehköltä ja hampaisiin saattoi muodostua varhain kariesta. Toisinaan oli esiintynyt vino- ja yhdyssormisuuttakin.
Oireet
- Lihasten heikkous, mm vastasyntyneiden imemisvaikeuksia
- Vastasyntyneen heikko itku, aikuisena usein nasaalinen ääni
- Vastasyntyneen velttous
- Sikiöajan runsas liikehdintä
- Pohjaton ruokahalu, joka rajoittamattomana johtaa vaikeaan ylipainoon
- Psyykkisen kehityksen taso vaihteleva, lievähkö kehitysvammaisuus tavallinen
- Lyhytkasvuisuus
- Pienet kädet
- Lyhyet jalat
- Torkahtelua (hypoventilaatio-oireita) ja unihäiriöitä
- Taipumus poikkeavaan reagointiin lääkeaineille
- Taipumus skolioosiin, myös kyttyräselkäisyys ja luukato (osteoporoosi) ovat riskejä
- Tasapainovaikeuksia
- Korkea kipukynnys
- Mieltymys raapia ja repiä haavoja, ihovauriot paranevat huonosti
- Heikosti kehittyneet sukupuolielimet, myöhäinen tai epätäydellinen puberteetti, puuttuvat kuukautiset
- Pitkäpäisyys
- Mantelin muotoiset silmät
- Ylöspäin viistot silmäluomiraot
- Ohut ylähuuli
- Alaspäin viistot suunpielet
- Sylki usein paksua, minkä vuoksi suuhygieniaan on kiinnitettävä huomiota
- Vaalea iho, pigmentin puute
- Karsastus ja likinäköisyys
- Käyttäytymisongelmia, tavallisesti hyväntahtoiset vammaiset saavat ajoittain yllättäviä raivonpuuskia.

Geneettinen mekanismi
Oireyhtymän aiheuttaa yleensä isältä saatujen SNRPN-(geenikarttamerkintä 15q11-q13) ja NECDIN- (15q12) ja ehkä eräiden muidenkin geenien perimäaineksen puutokset. SNRPN sijaitsee sekä Prader-Willin että Angelmanin oireyhtymän kriittisellä geenialueella. Sen on arveltu toimivan muiden geenien toimintaa aktivoivana leimautumiskeskuksena. Äidin puolelta saadun perimäaineksen mutaatiovaikutukset ovat harvinaisempia, koska leimautumistapahtuma ei aktivoi äiti-geenejä, jotka tosin voivat joskus tunkeutua geeniparin molempiin osiin, mikä puolestaan johtaa usein 15. kromosomin osittaiseen trisomiaan eli kolmoisesiintymään. Noin 70 %:lla on ollut geenialueen 15q11 mikrodeleetio (perimäaineen erittäin pieni puutos).

Kirjallisuudessa on kuvattu myös 6. kromosomin deleetioihin liittyvä oireyhtymän tyyppi. L Faivre kumppaneineen kirjoitti Journal of Medical Genetics-lehdessä (2002) SIM1-geenin perimäaineen hävikistä (geenikarttamerkintä 6q16.2). Kirjoittajat mainitsivat, että kyseessä oli viides samasta ilmiöstä kertova raportti. SIM1-geenin katsottiin kytkeytyvän erityisesti lihavuuteen.

Vaikka oireyhtymä saattaa myös periytyä, suurin osa vammautuu satunnaisen mutaation seurauksena.
Ulkoisilta piirteiltään oireistoa muistuttava häiriötila on Urban-Rogers-Meyerin oireyhtymä.

Lisätietoja:

Käytös- ja psykiatriset häiriöt Prader-Willin syndroomassa Japanissa. (abstrakti) Hiraiwa R, Maegaki Y, Oka A, Ohno K. Brain & development 2007 Feb 19
Mikrodeleetio 15q13.3 ja autismi (abstrakti) - Pagnamenta AT, Wing K, Akha ES, Knight SJ, Bölte S, Schmötzer G, Duketis E, Poustka F, Klauck SM, Poustka A, Ragoussis J, Bailey AJ, Monaco AP, European Journal of Human Genetics 2008 Dec 3
Prader-Willi oireyhtymä (PWS), Lasten kuntoutuskoti, Eero Palolampi, nettisivu 2004
Prader-Willin syndrooma (abstrakti) - Cassidy SB, Driscoll DJ, European journal of human genetics 2009 Jan;17(1):3-13
Prader-Willin syndrooma ja kasvuhormonihoito (lyhyt seloste) - Castinetti F, Reynaud R, Brue T; Annales d'endocrinologie 2008 Sep;69 Suppl 1:S6-S10
Inv dup(15) kromosomioireyhtymä

Prader-Willi Syndrome, eMedicine, Ann Scheimann
Prader-Willi Syndrome Association (USA)
PRADER-WILLI SYNDROME; PWS, OMIM, Victor A. McKusick, Moyra Smith et al.
SMALL NUCLEAR RIBONUCLEOPROTEIN POLYPEPTIDE N; SNRPN, OMIM, Victor A. McKusick
IMPRINTED IN PRADER-WILLI SYNDROME; IPW, OMIM, Mark H. Paalman
Multiple Congenital Anomaly/Mental Retardation (MCA/MR) Syndromes, Stanley Jablonski 1999
Prader-Willi Syndrome, GeneReviews, Suzanne B Cassidy and Stuart Schwartz, nettisivu 2004
Prader-Willi syndrome - WrongDiagnosis.com
THE GENES INVOLVED IN PRADER-WILLI AND ANGELMAN SYNDROMES, Zygote: A Developmental Biology Website
Prader Willi Syndrome Q&A, ARC, nettisivu 2004
Prader-Willi Syndrome, About.com, Mary Kugler
Prader-willi Syndrome, Geometry.Net
Prader-Willi Syndrome, Open Directory
Prader Willi Syndrome, The Family Village
Prader-Labhardt-Willy syndrome (www.whonamedit.com)

Death in adults with Prader-Willi syndrome may be correlated with maternal uniparental disomy, A Smith, G Loughnan, K Steinbeck, J Med Genet 2003;40:e63 (pdf)
Deletion of the SIM1 gene (6q16.2) in a patient with a Prader-Willi-like phenotype, Faivre L, Cormier-Daire V, Lapierre JM, Colleaux L, Jacquemont S, Genevieve D, Saunier P, Munnich A, Turleau C, Romana S, Prieur M, De Blois MC, Vekemans M, Journal of Medical Genetics 2002;39:594-596
Population prevalence and estimated birth incidence and mortality rate for people with Prader-Willi syndrome in one UK Health Region, J E Whittington, A J Holland, T Webb, J Butler, D Clarke, H Boer, J Med Genet 2001;38:792-798 (November)

Psychotic illness in people with Prader Willi syndrome due to chromosome 15 maternal uniparental disomy, Harm Boer, Anthony Holland, Joyce Whittington, Jill Butler, Tessa Webb and David Clarke, The Lancet, Volume 359, Issue 9301, 12 January 2002, Pages 135-136
Adults with Prader-Willi syndrome: a survey of 232 cases, Greenswag LR, Dev Med Child Neurol. 1987 Apr;29(2):145-52 - PubMed
Nondisjunction of chromosome 15: origin and recombination, Robinson WP, Bernasconi F, Mutirangura A, Ledbetter DH, Langlois S, Malcolm S, Morris MA, Schinzel AA, Am J Hum Genet. 1993 Sep;53(3):740-51 - PubMed
Epimutations in Prader-Willi and Angelman syndromes: a molecular study of 136 patients with an imprinting defect, Buiting K, Gross S, Lich C, Gillessen-Kaesbach G, el-Maarri O, Horsthemke B, Am J Hum Genet. 2003 Mar;72(3):571-7. Epub 2003 Jan 23 - PubMed
Unexpected death and critical illness in Prader-Willi syndrome: report of ten individuals, Stevenson DA, Anaya TM, Clayton-Smith J, Hall BD, Van Allen MI, Zori RT, Zackai EH, Frank G, Clericuzio CL, Am J Med Genet. 2004 Jan 15;124A(2):158-64 - PubMed
Prader-Willi syndrome: causes of death in an international series of 27 cases, Schrander-Stumpel CT, Curfs LM, Sastrowijoto P, Cassidy SB, Schrander JJ, Fryns JP, Am J Med Genet. 2004 Feb 1;124A(4):333-8 - PubMed
Cognitive abilities and genotype in a population-based sample of people with Prader-Willi syndrome, Whittington J, Holland A, Webb T, Butler J, Clarke D, Boer H, J Intellect Disabil Res. 2004 Feb;48(Pt 2):172-87 - PubMed
Psychotic disorders in Prader-Willi syndrome, Vogels A, De Hert M, Descheemaeker MJ, Govers V, Devriendt K, Legius E, Prinzie P, Fryns JP, Am J Med Genet. 2004 Jun 15;127A(3):238-43 - PubMed
Prader-Willi syndrome: the care and treatment of infants, children, and adults, Zipf WB, Adv Pediatr. 2004;51:409-34 - PubMed
Growth hormone therapy for Prader-Willi syndrome: a critical appraisal, Allen DB, Carrel AL, J Pediatr Endocrinol Metab. 2004 Sep;17 Suppl 4:1297-306 - PubMed
High incidence of hip dysplasia but not slipped capital femoral epiphysis in patients with Prader-Willi syndrome, West LA, Ballock RT, J Pediatr Orthop. 2004 Sep-Oct;24(5):565-7 - PubMed
A comprehensive team approach to the management of patients with Prader-Willi syndrome, Eiholzer U, Whitman BY, J Pediatr Endocrinol Metab. 2004 Sep;17(9):1153-75 - PubMed
NSCL-1 and NSCL-2 synergistically determine the fate of GnRH-1 neurons and control necdin gene expression, Kruger M, Ruschke K, Braun T, EMBO J. 2004 Oct 27;23(21):4353-64 - PubMed
Serum adiponectin levels in adults with Prader-Willi syndrome are independent of anthropometrical parameters and do not change with GH treatment, Hoybye C, Bruun JM, Richelsen B, Flyvbjerg A, Frystyk J, Eur J Endocrinol. 2004 Oct;151(4):457-61 - PubMed Corticospinal physiology in patients with prader-willi syndrome: a transcranial magnetic stimulation study, Civardi C, Vicentini R, Grugni G, Cantello R, Arch Neurol. 2004 Oct;61(10):1585-9 - PubMed

Prader-Willis syndrom - Små och mindre kända handikappgrupper, nettisivu 2004

Laadittu (Kehitysvammahuollon BBS) 22.3.1997
Kari Viitapohja 14.5.2000, 2.3.2002, 28.10.2004

Vaikea kehitysvammaisuus, poikkeavat kasvonpiirteet, vähäinen puhe, huojuva kävely ja kohtauksellinen naureskelu

Angelmanin oireyhtymä
Oireyhtymän vammauttamat henkilöt naureskelevat toistuvasti melkein mistä tahansa syystä ja heidän nykivät käsien liikkeensä ja taputtelunsa kiinnittävät ympäristön huomiota. Lisäksi heillä on erityiset kasvonpiirteensä, vaikea psyykkisen suoritustason madaltuminen, pieni pää ja vaihtelevia hermostollisia häiriötiloja.

Oireyhtymän aiheuttaa yleensä 15. kromosomin puutteellisuus tai mutaatio UBEA3-geenissä (geenikarttamerkintä 15q11-q13). Lisäksi tunnetaan MECP2-geenin mutaatio (geenikarttamerkintä Xq28). Jälkimmäiseen liittyy myös Rettin oireyhtymän piirteitä.

Saman 15 kromosomin geenialueen lähellä sijaitsevat perimäaineksen virheet ovat syynä mm. Prader-Willin oireyhtymään, hiusten, silmien ja ihon väriaineen puutoksiin sekä spastiseen paraplegiaankin (molemman puolen raajojen jäykkähalvaus). MECP2-geeni puolestaan sijaitsee alueella, johon liittyy Rettin oireyhtymän lisäksi useita muita kehitysvammaoireistoja, kuten X-linkittynyt autismi, otopalatodigitaalisen oireyhtymän tyypit OPD1 ja OPD2, Armfieldin X-linkittynyt kehitysvammaoireyhtymä ja X-linkittynyt myotubulaarinen myopatia.

Arviot oireiston esiintymistiheydestä väestössä vaihtelevat välillä 1/15.000 ja 1/30.000. Harry Angelman kuvasi oireyhtymän v. 1965. Hän käytti kirjoituksensa otsikossa nimitystä nukkelapsi. Bower ja Jeavons ottivat käyttöön nimityksen iloisen nuken oireyhtymä v. 1967. Williams ja Frias suosittivat v.1982 sen korvaamista Angelmanin oireyhtymällä, koska edellä mainittu vaikutti epäasialliselta.

Harry Angelman syntyi v. 1915 Englannin Birkenheadissa ja kuoli v. 1996. Hän valmistui lääkäriksi Liverpoolin yliopistosta v. 1938 ja toimi armeijapalveluksen jälkeen vuosina 1950 - 1976 Warringtonin yleisen sairaalan konsultoivana lastenlääkärinä Lancashiressa. Hän oli avuliaisuutensa vuoksi varsin suosittu vammaisperheiden piirissä. Avuntarvitsija saattoi soittaa hänelle vaikka parhaiden yöunien aikaan - samaan tapaan kuin entiselle Rinnekodin ylilääkärille, Maija Wilskalle. Angelmania nimitettiin enkelimieheksi, ja 90-luvulla ilmestyneet ensimmäiset oireyhtymästä kertovat nettisivut olivatkin usein enkeleiden kuvilla koristeltuja.

Kliininen tiivistelmä
Pää ja kasvot
Pieni- ja lyhytpäisyys
Leukojen ulkonevuus
Ulos työntyvä kieli
Suupielihalkio
Silmän suonikalvon ja iiriksen vähentynyt pigmentti
Harvakseen sijoittuneet hampaat
Hermosto
Vaikea psyykkinen kehitysvammaisuus
Kohtauksittainen naureskelu
Puheen puuttuminen
Ataksia ja nykivät kädenliikkeet
Velttous (hypotonia)
Epilepsiakohtaukset
Yliherkät refleksit
Erikoiset kädenasennot ja ranteiden ja kyynärpäiden taipuvuus
Laboratoriotutkimukset
Poikkeava aivosähkökäyrä
Lievää aivojen kuorikerroksen surkastumista
Iho
Väriaineen (pigmentti) vähäisyys
Erityistä
70 %:lla maternaalisesti (äidin puoleisesti) aiheutunut UBE3A-geenin mutaatio
Perinnöllisiä geenivirheitä pitkään eristyksissä olleilla väestöalueilla

Lisätietoja:

Angelmanin oireyhtymä, Kehitysvammaisten Tukiliitto
Angelmanin oireyhtymän geneettinen ja kliininen diagnostikka. Tapaustutkimuksia (Lyhyt seloste) - García Ramírez M, Csanyi B, Martínez Antón J, Delgado Marqués M, Bauzano Poley E; Anales de Pediatría (Barcelona). 2008 Sep;69(3):232-8
Sosiaalisten yllykkeiden vaikutukset Angelman-lasten nauramiseen ja hymyilyyn. (abstrakti) Horsler K, Oliver C.; American journal of mental retardation 2006 Sep;111(5):311-21.
Ubikitiini-proteiinin sidosentsyymi E3A - Angelmanin oireyhtymän aiheuttaja
Mikrodeleetio 15q13.3 ja autismi (abstrakti) - Pagnamenta AT, Wing K, Akha ES, Knight SJ, Bölte S, Schmötzer G, Duketis E, Poustka F, Klauck SM, Poustka A, Ragoussis J, Bailey AJ, Monaco AP, European Journal of Human Genetics 2008 Dec 3

International Angelman Syndrome Organisation - IASO, nettisivu 2004
Angelman Syndrome (National Angelman Syndrome Foundation, USA, nettisivu 2004
ASSERT - Angelman Syndrome Support Education Research Trust
Angelman Syndrome Association Australia
Angelman Syndrome Support Group, msn, nettisivu 2004
NINDS Angelman Syndrome Information Page
Angelman Syndrome, GeneReviews, Charles A Williams, Hui-Jia Dong, Daniel J Driscoll, nettisivu 2004
ANGELMAN SYNDROME; AS, OMIM, Victor A. McKusick, Orest Hurko, Iosif W. Lurie et al.
15q11-q13, UBE3A to 15q13, TJP1, The OMIM Gene map
Xq28, MECP2 to Xq28, SLC6A8, The OMIM Gene map
Angelman syndrome (AS), Multiple Congenital Anomaly/Mental Retardation (MCA/MR) Syndromes, Stanley Jablonski 1999, NLM, US
Angelman Syndrome, Healthcyclopedia
Angelman Syndrome - The Knowledge Database of the Swedish National Board of Health and Welfare, nettisivu 2004
GeneCard for gene UBE3A

Autism in Angelman Syndrome: An Exploration of Comorbidity, Trillingsgaard A; Østergaard J.R, Autism, June 2004, vol. 8, no. 2, pp. 163-174(12) - Ingenta 2004
Angelman syndrome: a review of the clinical and genetic aspects, J Clayton-Smith, L Laan, J Med Genet 2003;40:87-95 (pdf)
Angelman Syndrome: Difficulties in EEG Pattern Recognition and Possible Misinterpretations, Kette D. Valente et al, Epilepsia, Volume 44 Issue 8 Page 1051 - August 2003

The Angelman ("happy puppet") syndrome, Williams CA, Frias JL, Am J Med Genet. 1982 Apr;11(4):453-60 - PubMed
Comparison of the 15q deletions in Prader-Willi and Angelman syndromes: specific regions, extent of deletions, parental origin, and clinical consequences, Magenis RE et al, Am J Med Genet. 1990 Mar;35(3):333-49 - PubMed
Uniparental heterodisomy for chromosome 14 in a phenotypically abnormal familial balanced 13/14 Robertsonian translocation carrier, Wang JC et al, Am J Hum Genet. 1991 Jun;48(6):1069-74 - PubMed
Further evidence for dominant inheritance at the chromosome 15q11-13 locus in familial Angelman syndrome, Clayton-Smith J, Webb T. et al, Am J Med Genet. 1992 Sep 15;44(2):256-60 - PubMed
Clinical profile of Angelman syndrome at different ages, Buntinx IM, Hennekam RC et al, Am J Med Genet. 1995 Mar 27;56(2):176-83 - PubMed
Seizure and EEG patterns in Angelman's syndrome, Viani F, Romeo A, Viri M, Mastrangelo M et al, J Child Neurol. 1995 Nov;10(6):467-71 - PubMed
Uniparental disomy revisited: the first twelve years, Engel E, Am J Med Genet. 1993 Jul 1;46(6):670-4 - PubMed
Maternal but not paternal transmission of 15q11-13-linked nondeletion Angelman syndrome leads to phenotypic expression, Wagstaff J, Knoll JH et al, Nat Genet. 1992 Jul;1(4):291-4 - PubMed
Molecular mechanisms in Angelman syndrome: a survey of 93 patients, Chan CT, Clayton-Smith J. et al, J Med Genet. 1993 Nov;30(11):895-902 - PubMed
Intracytoplasmic sperm injection may increase the risk of imprinting defects, Cox GF, Burger J, Lip V. et al, Am J Hum Genet. 2002 Jul;71(1):162-4 - PubMed

The Angelman Syndrome-Associated Protein, E6-AP, Is a Coactivator for the Nuclear Hormone Receptor Superfamily, Zafar Nawaz et al, Molecular and Cellular Biology, February 1999, p. 1182-1189, Vol. 19, No. 2
Imprinting analysis of three genes in the Prader-Willi/Angelman region: SNRPN, E6-associated protein, and PAR-2 (D15S225E), M Nakao et al, Human Molecular Genetics, Vol 3, 309-315, 1994

Abstract Atypical cases of Angelman syndrome. Lawson-Yuen A, Wu BL, Lip V, Sahoo T, Kimonis V; Am J Med Genet A. 2006 Nov 1;140(21):2361-4 - PubMed
Detection of a novel familial deletion of four genes between BP1 and BP2 of the Prader-Willi/Angelman syndrome critical region by oligo-array CGH in a child with neurological disorder and speech impairment. Murthy SK, Nygren AO, El Shakankiry HM, Schouten JP, Al Khayat AI, Ridha A, Al Ali MT; Cytogenet Genome Res. 2007;116(1-2):135-40 - PubMed
Biomedicine and Diseases: Molecular epigenetics of Angelman syndrome. Lalande M, Calciano MA; Cell Mol Life Sci. 2007 Mar 8 - PubMed
Lamotrigine Therapy of Epilepsy with Angelman's Syndrome. Dion MH, Novotny EJ Jr, Carmant L, Cossette P, Nguyen DK; Epilepsia. 2007 Mar;48(3):593-6 - PubMed

Angelman Syndrome (Happy Puppet Syndrome), Birth Disorder Information Directory
Yahoo! Directory Angelman Syndrome
Angelman's syndrome (www.whonamedit.com)
Harry Angelman (www.whonamedit.com)

Angelmans syndrom - Små och mindre kända handikappgrupper, nettisivu 2004

Kari Viitapohja 24.2.2004, 27.6.2004

Ääneni menee Kokoomuksen ehdokkaalle, mutta haluaisin todella tietää ketkä ehdokkaat eivät kuulu kirkkoon. Mistähän tämä selviäisi?

Kriteerini:

1. Ei kuulu kirkkoon
2. Kokoomuksen ehdokas
3. Henkilö

Käyttäjän eijariitta kuva

98 Kimmo. Kysypä asiaa ehdokkailta itseltään. En ole tästä nyt lainkaan varma mutta Sirpa Pietikäinen saattaisi olla etsimäsi henkilö.

Ketkä kokoomuslaisista eivät ole kuuluneet Yleisradioon? Marja Tiura (Kehittyvien maakuntien Suomi, Kokoomus) ei ollut maksanut ainuttakaan televisiolupaa kahdeksaan vuoteen. Yleisradion poliittisen toimituksen päällikkö ihastui tästä kansalaisaktiivisuudesta niin, että päätti tehdä intiimiä tuttavuutta.

Hei

Oletko Eija-Riitta Korhola kahdentien kulkija?

Eli kerrot olevasi uskossa jeesusksen sovitustyöhön ja Jumalaan, mutta silti annat lihallisten tekojesi viedä sinua eteenpäin ilman Pyhän Hengen johdatusta?

Jumalahan asettaa ennalleen, joten uskon, että palaat takaisin Kristillisdemokraateihin "häntä koipien välissä" takaisin rukoillen armoa.

Työaikadirektiivi

Kuluttajansuojadirektiivi

Geenimuuntelua ja siirtogeenejä koskeva direktiivi (tuottaa kuolemaa)

Vahvat ovat näytöt siitä, että Eija-Riitan kädestä pitää tiukasti kiinni suuren yrityksen lobbaaja ja Eija-Riittaa viedään...

"Vastakkain asettelun aika on ohi".

Mepistä voi tehdä kantelun ja meppi voi saada "potkut".

Hei

Laita http

ja :

ja //

ja www

eteen niin avautuu.

Tämä palsta ei ota suoraa hyperlinkkiä.

Hei

ja www jälkeen .

Hei

Kaikki energian tuotanto muodot kehittyvät, jos niihin investoidaan ja niitä aidosti ja puolueettomasti tutkitaan.

Ongelmaksi on ennemminkin tullut se, että vaikka on saatu erittäin hyviä tuloksia ja energiaa säästäviä keksintöjä, sekä vaihtoehtoisia enegian tuotanto muotoja niin öljy yhtiöt ovat ostaneet monet patentit ja laittaneet ne kaappiin pölyttymään. Nehän vähentäisivät öljyn kulutusta, joten se ei öljy yhtiöille sovi voittojen vähenemisen takia. Lisäksi he pitävät Eija-Riitan ja monen muun mepin kädestä kiinni, jotta heidän ei aivan sokkona tarvitse kulkea ja kuiskaavat mepin korvaan, että mitä tulee tehdä seuraavaksi...

Arvatkaa moneenko eri kertaan veronmaksajat maksavat ylläkuvattua peliä?

Hei

Olenko minä ainut?

En ole, joka osaan ratkaista päivänpolitiikan polttavat ongelmat, joihin Eija-Riitta on saanut kulumaan aikaa vuodesta 1999 saakka...

Ei kerrota tätä Kokoomukselle, mutta ilmastonmuutoksen suunnan saa helposti käännettyä (siinäkin tapauksessa, että kyseessä olisi pelkkä jääkausi) päinvastaiseen suuntaan.

Menemme neuvottelemaan aluksi Kiinaan, Kiinan valtion johdon kanssa samaan pöytään. Meillä on erittäin paljon, riittävästi, neuvotteluvoimaa, koska menemme Euroopan Unionina neuvottelemaan. Kerromme Kiinan johdolle, että haluamme auttaa heitä ratkaisemaan heidän ongelmansa ja kerromme, että esimerkiksi laittamalla suodattimet kaikkiin Kiinassa oleviin savupiippuihin, jotka saastuttavat, saavutamme erittäin merkittäviä muutoksia ja nopeasti parempaan suuntaan. Vastineeksi otamme sopimuksemme mukaan myytäväksi Kiinalaisia tuoteita euroalueelle. Lisäksi neuvomme miten saastuttavat kivihiilivoimalat voidaan laittaa hallitusti reserviin ja korvata ne aurinko, sekä tuulienergialla, että monilla muilla päästöttömillä energiantuotantoratkaisuilla. Kerromme myös miten Kiina saavuttaa nopeammin haluamansa korkeamman elintason koko valtiossa ja miten se itse asiassa ottaa etumatkaa muihin valtioihin keskittämällä energiantuotantonsa uusiutuviin ja päästöttömiin ratkaisuhin jo alusta saakka, eikä tee samoja virheitä kuin USA, joka on pulassa bensiinin, dieselin, kivihiilen ja öljyn yms ympärille rakentamansa teknisen infrastruktuurinsa kanssa ja on julkisesti sen myöntänyt virheeksi, josta koko ajan edelleen maksavat.

Esimerkkinä Japani, joka otti valtavasti etumatkaa muihin valtioihin verrattuna, kun se sodan aikana pommitettiin maantasalle ja he rakensivat sen uusiksi aivan uusimmalla sen ajan tekniikalla.

Palaan asioihin ja kysykää ihmeessä, jos kysymyksiä irtoaa.
Vastaan täällä Eija-Riitan blogissa tai missä muualla tahansa...

Ehkä vaikutusvallasta tosiaan kannattaa puhua, sillä kysehän on osaltaan kyvystä tehdä hyviä ratkaisuja. Mutta mitä jos vaikutusvaltaa onnistuu kahmimaan ihminen, joka tekee paljon kyseenalaisia ratkaisuja, laittaa vaikutusvaltansa peliin kun pienet ryhmät kahmivat etuja ja tekevät toimillaan maailmasta taas pikkuisen huonomman paikan?
Pakostakin puhe muuttuu negatiivikseksi, kun käsitellään ihmistä joka vastustaa syrjimäkiellon laajentamisesta palveluihin, joka suojelee väärinkäytöksiä tehneitä meppejä ja joka vastustaa sitä, että kansa saisi lisää tietoa EU:n päätöksenteosta.
Tulee väistämättä mieleen, että tätä puheenalaista vaikutusvaltaa käytetään väärin. Sillä puolustetaan korruptiota ja väärinkäytöksiä, sillä suojellaan niitä jotka harrastavat syrjintää.
Kannattaako tätä vaikutusvaltaa puolustaa?

Itse en haluaisi edesauttaa tällaisen vaikutusvallan olemassaoloa.

Tilastoahkeruus ja matematiikka voidaan sopivasti muokata omia tarpeita vastaavaksi. Olikohan ihme, että Korholan matematiikasta puuttuu seuraava meriitti:
'Kokoomuksen Eija-Riitta Korhola on ollut suomalaisista europarlamentaarikoista eniten poissa parlamentin täysistunnoista. Korhola osallistui noin 87 prosenttiin täysistunnoista, kun keskimäärin suomalaismepit osallistuivat 92 prosenttiin täysistunnoista.'
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=200...
VoteWatch.eu

Käyttäjän eijariitta kuva

Hertta Ollikainen, tuo olisi näppärää jos se olisi totta. Mutta kun valitettava seikka on, ettei vieläkään ole mahdollista olla kahdessa aikassa yhtä aikaa on tyydyttävä tilanteeseen. Olen ollut parlamentin lähettämänä tärkeämmissä tehtävissä, YK:n ilmastokokouksessa.

En voi kuin paheksua STT:n tomittajaa, joka teki tämän tilaustyön. Haluaisin kuitenkin tavata sen kansalaisen ja sen toimittajan, jonka mielestä luottamustehtävistä tulee kieltäytyä vain siksi että oltaisiin läsnä.

Suomalaisten joukossa oli useita 88 prosentin läsnäololla, ilman edes vastaavaa syytä. Minut vain leimattiin.

Aika moni on palautteenaan todennut että STT:n uskottavuus puolueettomana mediana kärsi kolauksen

Käyttäjän mikkokangasoja kuva

#9 Eija-Riitta oli rehellinen Alho-keskustelussa. Sellainen herättää luottamusta. Ihminen on lopulta aika hyvä tietokone. Se arvioi hiljaa ja näkymättä mielen sopukoissa jatkuvasti asioita ja ihmisiä. EU:hun ei luoteta, koska se pyrkii piilottelemaan tekojaan ja ihmiset haistavat palaneen käryä, vaikkeivat parempaa osaa aina sanoa.

#104

Keneen tuolla kaikella viittaat, Kivelä? Et voi ainakaan Eija-Riitta tarkoittaa, sillä hän jos kuka on puolustanut avointa tiedonvälitystä. Korholan esitys kansalaisten oikeudesta saada ympäristöä koskevaa tietoa on edelleenkin ainoa mietintö koko europarlamentin historiassa, jossa kaikki äänestivät yksimielisesti päätöslauselman puolesta. Korhola on juuri puolustanut kansalaisten oikeuksia EU:ssa.

Kyllä ainakin Hassin äänestyslistojen mukaan Eija-Riitta on äänestänyt ainoana suomalaisena vastaan mietintöä jolla pyrittiin helpottamaan kansalaisten tiedonsaantia EU:sta. Onko tämä sitten lapsus yleisessä linjassa, siihen en ota kantaa. Toki myönän, että hän on ollut yksi aktiivisimmista tiedottajista/keskustelijoista EU:n asioista, pisteet toki siitä. Olisi tietysti kiva kuulla perusteluja vaikkapa tämän mietinnön vastustamiselle...

eli kyse oli tästä äänestyksestä.
Kansalle tietoa EU päätöksenteosta. Pääsy virallisiin dokumentteihin helpottuisi. Yleisölle avataan sivusto, jolta voi helposti löytää Euroopan parlamentin äänestystuloksia sekä tarkistaa meppien ilmoitukset taloudellisista sidoksista. Mietintö hyväksyttiin 355 puolesta, 195 vastaan ja 18 tyhjää.

Yksi meppiehdokas, vaikka pääsisikin europarlamenttiin, ei voi mitenkään muuttaa ILMASTOA. Ilmasto on käsittämättömän laaja, moniulotteinen ja monitahoinen koneisto, joka elää ihan omaa elämäänsä, sanoivat ilmastouskoon hurahtaneet sitten mitä tahansa.

Jokainen voi vaikuttaa oman pankkitilinsä rahamäärään vähentämällä sähkön tai oman auton kulutusta (mutta bussit ja junat tulevat kalliimmaksi!) mutta itse ilmastoon me emme voi mitenkään vaikuttaa.

On itsensä, muiden, äänestäjien ja yleisön huijaamista puhua ilmastonmuutoksesta tai sen "estämisestä" millään tasolla.

Sen sijaan ilmastouskovaisten huuhaa estää meitä huomaamasta todellisia ongelmia, kuten väestönkasvu, islamin muodostama uhka, saasteiden vaikutukset, moraalin romahdus jne.

Vaatikaa poliitikoilta viimeksi mainittuihin asioihin puuttumista ja unohtakaa "ilmastonmuutos"-propaganda.

Muun muassa Hassin linja vaikuttaa epäloogiselta. Vatanen on "tuupajokineen" ja älyä aliarvioivan simppelin retoriikan ansiosta oudoksuttava, ja vaikkapa Soinikin vaikuttaa hitusen simppeliltä lausunnoissa. Siltikään ei tulisi mieleen mennä jankkaamaan näiden henkilöiden blogeihin tai emailiin parin väittelyn jälkeen, kun "asia on jo selvä". Harmi, kuinka outoja viestiketjuja täältä löytyy. Ehkä kannattaisi vaihtaa blogi pois US:n sivuilta?

Korhola saa äänen - pelkkien sanomalehtitekstiensä ja kolumniensa sekä näiden ilmaisemien päälinjausten ansiosta. Moni varmasti seuraa kirjoittajan blogia, kolumneja (lehdissä tms.), webbisivuja muttei kommentoi, vaikka pystyy seuraamaan Korholan ajatusta.

Niin, pointti on ettei kannata paljoa perustaa asiattomimmista reaktioista ja yrittää suoriutua jäljelle jääneellä perusoptimismilla paremmin kuin Alho-väittelyssä. Lycka till!

Viitaten keskustelun kohtiin 96 ja 97.

Hyvä Eija-Riitta,
muistanet varmaan käskyn "älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi". Ennenkuin esittää lähimmäisestä todistuksen, huhun tai tietämättömyyttään kertoo lähimmäisestä, pitäisi aina pitäytyä tosiasioissa. Hyviin tapoihin kuluu puhua aina totta, erityisesti kristittyjen hyviin tapoihin. Eikö vain Eija-Riitta?

Sirpa Pietikäinen on Vanajan seurakunnan jäsen ja toimii Suomen Ev.lut kirkon kirkkohallituksen ilmastopoliittisentyöryhmän jäsenenä. Sirpa Pietikäinen on sekä kirkon jäsen, että aktiivinen kirkossa toimiva kristitty. Kirkon ilmasto-ohjelman, jota Sirpa on ollut laatimassa löytyy: www.evl.fi

Heikki Arikka
Pastori
Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä

Hienoa, että Korholan heittämä arvaus saatiin oikaistua. Minulle alkaa tulla se tunne, että tämä "juosten kustu" kuvaa hyvin laajasti Korholan toimintaa. Erittäin vastenmielistä on myös se, miten hän syyttää kollegoitaan valehtelusta. Vaikka he sitä tekisivätkin, mielestäni asian voisi ilmaista jotenkin hienostuneemmin, ei pidä aliarvioida ihmisten kykyä vetää itse johtopäätöksiä. Mielestäni Korhola tekee tätä (aliarvioi kanssaihmisiään) paljon: esimerkiksi tuo oman vaikutusvallan tuuttaaminen...kyllä vähempikin riittäisi, kyllä ihmiset osaavat itsekin päätellä tosiseikoista tuollaisia asioita. Toinen asia sitten on se, mitä ne tosiseikat ovat ja mitä niistä voidaan päätellä: varsinkin jos niitä ei ole, siirrytään helposti markkinointiviestinnän puolelle, jossa aletaan rakentelemaan vaan mielikuvia. Summa summarum: olen pitänyt Korholaa fiksuna naisena, mutta tämän kampanjan aikana vakuuttunut aivan päinvastaisesta. Mutta palatakseni vielä edelliseen viestiin: hienoa että tuli korjattua EDES TÄMÄ Korholan väärä luulo ettei Pietikäinen muka kuuluisi kirkkoon.

0
1
2
3
4

Käyttäjän eijariitta kuva

112. Kiitos Heikki Aarikka, ettö korjasit väärän käsityksen. Se oli tahaton ja erehdyksessä syntynyt - luultavasti olen sotkenut jonkin lehtijutun väärään henkilöön.

Väärä todistus se ei yrittänyt olla. Kuten varoitin viestissäni (97) en ollut asiasta varma ja pyysin tarkistamaan ehdokkailta itseltään. Soisin toki kaikkien ehdokkaittemme kuuluvan kirkkoon, mutta samalla toivon, että kyseinen Kimmokin (96) löytäisi omansa, mielellään meidän joukostamme, jos heitä on. Nyt valitan etten voi asiassa auttaa, mutta ehkäpä puoluesihteeri Taru Tujunen tietää tämän seikan.

Käyttäjän eijariitta kuva

109.
Ryhmämme vastusti ko mietintöä jonkin siinä olevan yksityiskohdan vuoksi, joka sisälsi ylilyöntejä ja jota voitaisiin populistisesti käyttää tarpeettomaan ja älyllisesti epärehelliseen EU-vastaisuuteen.

Sehän on niin helppoa, ja tapahtuu vähisinkin perustein, kuten viime aikojen kokemus on osoittanut. Sainhan itse pinnarin leiman siksi, että olin käytännössä aktiivisin suomalainen ja otin vastaan parlamentin omia luottamustehtäviä. (Oli erikoista että samoja tilastoja lukemalla HS nimesi minut ahkerimmaksi ja STT pinnariksi - ja se johtui vain siitä että STT luki pelkkiä lukuja kysymättä poissaolon syytä)

Tällaisia tietoja on niin helppo lukea tarkoitushakuisesti ja väärin. Jotkut mepit sitten äänestävät niiden puolesta vaikka tietävätkin ne älyttömiksi - koska tällaista Hassin luomaa leimaa on raskasta kantaa vaalien alla.

Sama ilmiö oli aikoinaan Suomen eduskunnassa SMP:n aikoihin.

"Älyllisesti epärehelliseen EU-vastaisuuteen"

- Kysyn viisaustietelijä Korholalta:"Onko älyllä moraalisia ulottuvuuksia?" Miksi älykkyyteen, voimakkuuteen jne. pitäisi liittää jotain moraalisia epiteettejä? Missä näin on tehty ensimmäisen kerran? Mitä on älyllinen rehellisyys ja miten se eroaa älyttömästä rehellisyydestä?

Entä mitä on moraalinen epärehellisyys!

Asiaan mennäkseni.

Mikä oli MTV:ssä Teille äsken esitetty kysymys,
jonka mielestäni ohititte siirtymällä suoraan ympäristöasioihin?

Seppo Väisänen
Helsinki

Heikille kohtaan 112

Käsitin Eija-Riitan vastauksesta hänen pyrkineen ohjaamaan omat valintakriteerinsä esittäneen henkilön sellaisen ehdokkaan pakeille, joka voisi olla hänen hakemansa ehdokas - ilman taka-ajatuksia, ilman sarvia tai hampaita tai pyrkimättä väärän todistuksen antamiseen lähimmäisestään.

Oikein virkeää vaalikamppailun jatkoa positiivisessa hengessä kohti kokoomuksen neljän hyvän mepin ryhmää!

Eija-Riitta Korhola oli vaikutusvaltansa huipulla tehdessään räikeää myyräntyötä oman EPP-ryhmänsä EPP:n ilmastoneuvottelija Arril Doulea vastaan. Se herätti runsaasti huoliota myös parlamentin muissa ryhmissä.

Korhola onneksi epäonnistui mustamaalauksessaan. Turvelobbari Korholan silmissä Doulen synti oli se, että tämä otti ilmastokysymyksen tosissaan, päin vastoin kuin Korhola, ja ettei Doyle kallistanut korvaansa Korholan maanitteluille julistaa turve uusiutuvaksi luonnonvaraksi.

Eija-Riitta Korhola taitaa olla vaikutusvaltansa huipulla sunnuntaisten eurovaalien jälkeen - tähän saakka. Saa nähdä mihin hän vielä yltää, koska on jo tähän mennessä saavuttanut vahvan ja arvostetun aseman europarlamentissa. Mustamaalauksen sijasta voisi käydä katsomassa vaikutusvaltaisuuteen liittyviä faktoja osoitteessa www.korhola.com - siellä se pätevin meppi on.

Eurovaaleissa valitaan 13 edustajaa Suomesta päättämään asioista Euroopan parlamentissa. On suomalaisten etu, että Suomesta valitaan vaikutusvaltaisia ja osaavia edustajia. Mielestäni Eija-Riitta Korhola on sellainen - eilisten tv-uutisten perusteella varsin moni muukin on samaa mieltä Korholan uudelleen valinnan puolesta, sillä Korhola oli kokoomuksen ehdokkaiden kärjessä Ylen julkistamassa tutkimuksessa.

Käyttäjän eijariitta kuva

120: Rajansa kaikella on kuunnellut juoruja mutta epätarkasti. On taidettu kuunnella Satua tai muita satuja;)

On totta että olin vaikutusvaltani huipulla kun parlamentin suurin ryhmä (ryhmän koko 288 jäsentä) ryhmän äänestyksessä asettui tukemaan Korholan päästökauppamallia ja vain neljä (4) äänesti Doylen mallin puolesta. Ryhmän johto määräsi äänestyksen jälkeen tekemään uuden äänestyslistan Korholan benchmarkin mukaan ja velvoitti Doylen kunnioittamaan ryhmän kantaa.

Kun Doyle toi valiokuntaan väärän äänestyslistan kaikesta huolimatta, hänen eroaan raportöörin tehtävistä vaadittiin voimakkaasti. Ryhmän puheenjohtaja Daul totesi ettei raporttia olisi koskaan edes pitänyt antaa Doylelle, koska tämä ei heijasta ryhmän näkemystä - mutta imastopaketin laajan julkisuuden takia Doylesta ei haluttu kuitenkaan tehdä marttyyria enää siinä vaiheessa.

Turpeella ei ollut päästökaupan kanssa mitään tekemistä. Se oli uusiutuvien direktiivin yksityiskohta.

Doylen raportti on päästökaupasta hyötyneen Eurelectricin lobbareiden kirjoittama ja sellaisena hyvin yksipuolissesti päästökaupalla jo pitkään rikastuneita suosiva.

Korhola ei esitä mitään muuta teemaa kuin "Kioton" sopimus, siitä sitä höpinää riittääkin. EU:n pitäisI siis päästä jatkamaan luxuselämää, ei muuta tavoitetta kuin ehkä Eevan ja Jaanan kansikuvat vuoroviikoin...

#123

Veijo, olipa sinulla harvinaisen hullu kommentti. Onkohan kukaan toinen puhunut niin paljon painavaa asiaa blogeissaan kuin E-R. Ja eri aiheista.

Katalyytti pisti täyttä asiaa - kuten Eija-Riitta Korholakin. Jos on asioista eri mieltä, niin voi toki olla ihan rauhassa. Mutta josko pitäisi järkeä kommentteihinsa mukaan, eikä mollaisi ehdokasta joka saattaa nousta eurovaalien äänikuningattareksi tällä kertaa.

Äänestäjät tuntuvat uskovan Eija-Riitan kykyyn ja osaamiseen toimia meppinä, vaikka Veijo ei uskokaan. Eija-Riitta Korhola on vaikutusvaltaisin Suomen edustaja europarlamentissa, joten se yhdistettynä jo 10 vuoden kokemukseen tehtävästä antaa hyvä pohjan toimia meppinä jatkossakin. Onneksi äänestäjät päättävät!

Ja unohtavaisin, ei kai sentään dementoitunein.

Olen lukenut, ettei jalo Eija- Riitta olisi muistanut,
miten oli äänestänyt viimeisessä isossa ja tärkeässä kiistakysymyksessä
eli tyhöaikadirektiivissä-

Muistanut / tohtinut / vai salasiko tahallaan?
Kysyy
Seppo Väisänen.

Käyttäjän eijariitta kuva

126.
Joskus kyllä tuntuu että jengi näillä sivuilla on niin umpiossa ettei kannata edes vastata - kun moneen kertaankaan sanottuna ei mene perille.

Miksi maailmassa salaisin julkista asiaa. Hankkikaa edes perustiedot.

Äänestys tapahtui puoli vuotta sitten. Sen jälkeen olen äänestänyt useista tuhansista yksityiskohdista. Koska ilmastopakettia koskeva kompromissi oli juuri tuolloin parlamentin käsittelyssä, ja minä ryhmän valitsema vastuuhenkilö, kaikki kysyivät minulta voimmeko hyväksyä sen. En tästä syystä ehtinyt ottaa kantaa työaikadirektiiviin koska se ei ollut oman valiokuntani asiakaan. Päätin vain äänestää ay-liikkeen suositusten mukaisesti sillä argumentilla ettei työturvaa heikennettäisi yleiseurooppalaisella tasolla.

Meillä on pekästään yhdellä viikolla tuhansia äänestyksiä, ja listoja lukiessa tapahtuu välillä virheitä tai oikeaa ei ajoissa löydy. Juttuja jotka eivät kuulu oman valiokunnan asioihin, ei myöskään ole pitkän ajan kuluttua helppo yksityiskohdiltaan muistaa

Helppo sellaisten on esiintyä erehtymättöminä jotka eivät joudu testiin.

Ota iisisti, Korhola. Osa porukasta on aivan haltioissaan sinusta, osalle olet punainen vaate. Älä nyt kuitenkaan ala riehumaan täällä palstoilla - ennemmin kannattaa tosiaan olla kirjoittelematta ja keskittyä vaikka...hymyilemiseen!Olet hyvä siinä! MTV3:n Huomenta Suomea katsoessani, mietin, mitäköhän erityisen hymyilyttävää on esim. ydinvoimassa, mutta jotenkin se asia sai sinut vetämään esiin aivan huippuonnellisen hurmaushymyn. Karhuvaara vanhana mediakonkarina ei onneksi suostunut pikkurillisi ympärille, mihin näytit selvästi satsaavan enemmän kuin informatiivisten vastauksien antamiseen. Omasta puolestani voin sanoa, että pidän niitä, jotka eivät muikelun ja keimailun taakse näe, sanoisinko eräänlaisina ohitusleikkauspotilaina - muttei karisman vaan arvostelukyvyn. Onnea valitsemallasi tiellä! Äläkä nyt tosiaan liikaa harmistu muiden näkemyksistä - kyllähän sinäkin olet omalla tavallasi dissanut Suomen 13:a muuta (nykyistä) Meppiä toteamalla että, hei, mä oon vaikutusvaltaisin, muut vaan nysvää. (okei vähän ylitulkintaa...) Lopuksi vielä sitaatti. "Jos omahyväistä ojennat, hän pilkkaa sinua, jos jumalatonta nuhtelet, saat solvauksen. Omahyväistä älä nuhtele, hän vihastuu sinuun, nuhtele viisasta, niin hän rakastaa sinua. Neuvo viisasta, ja hän viisastuuu yhä".

Hei!

Minua kiinnostaisi tietää, miksi mainoksesi Kotimaan sivuilla on toisenlainen kuin muussa mediassa: hiukset kiinni niskassa, musta puku ja ujo katse?

Pidä vaan loppumetreillä pää kylmänä Eija-Riitta - jotkut koittaa saada sinua riehaantumaan ja pyrkivät vetelemään siksi eri naruista, jotta haksahtaisit menettämään malttisi. Sunnuntai on lähellä - ja silloin illalla tiedämme tuloksen varmasti, jota nyt voimme arvailla: olet kaikkien naisehdokkaiden kärkikolmikossa äänimäärän osalta!

Älä sorru siis ukkojen yrityksiin saada sinua hermostumaan!

Nyt päästään asiaan eli tässä tapauksessa persoonaan.
Kysyin blogiplstalla aika sävyisesti: Nro 126
”Olen lukenut, ettei jalo Eija- Riitta olisi muistanut,
miten oli äänestänyt viimeisessä isossa ja tärkeässä kiistakysymyksessä.”
Tulkitsinko oikein että kannatitte ayliikkeen viikkotyöajan rajoittamuisesta. Kyllä 60 tuntia olisi minustakin liikaa!
Vastaus tuli heti ja tuntematonta, nimellään esiintynyttä, mollaten:
”Joskus kyllä tuntuu että jengi näillä sivuilla on niin umpiossa ettei kannata edes vastata - kun moneen kertaankaan sanottuna ei mene perille.
Miksi maailmassa salaisin julkista asiaa. Hankkikaa edes perustiedot…..
Helppo sellaisten on esiintyä erehtymättöminä jotka eivät joudu testiin. ”
Mistä tiedätte, olenko joutunut millaiin testeihin.
Ainakin olen pitänyt sanani ja tietänyt mitä olen tehnyt.
Moraalisempaa ensi kautta!
Esim.
Väärän todistuksen antaminen Sirpa Pietikäisestä.
Ettekö koskaan ole entisenä kristillisen liiton edustajana puhunut uudessa ryhmässä yksityisesti uskon asioista!
Seppo Väisänen
70 +
PS
Edelliselle: Jos mies käyttäisi sanontaan akat tai vieläpä ämmät,
niin mikä meteli.

Jessus sentään, onko ylläolevan blogitekstin kirjoittanut muka aikuinen ihminen?

..ja sen työaikadirektiivin ei olisi pitänyt olla 'yksi niistä tuhansista asioista'.

T. Poliittisesti värittymätön äänestäjä.

Nyt sitä vaikutusvaltaa voi alkaa käyttää kansan parhaaksi. Jäämme odottamaan tuloksia. Onnea matkaan!

Hei,
eräs kommentoija ehdotti, että allaolevan jutun ehdotus serveerattaisiin mepeille. Minä ilmoitain ottavani yhteyttä sinuun.

http://jutta.blogit.kauppalehti.fi/2009/06/28/mita-turistit-muistavat-su...

Kirjoita uusi kommentti

Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja